پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلیمانی مدیرعامل سایپا

ال ۹۰ ایرانی تا ۱۸ ماه آینده وارد بازار می شود/ میزان داخلی‌سازی ال۹۰ به ۸۵ درصد می رسد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ال۹۰ بومی‌سازی شده و منطبق با استانداردهای ۸۵گانه توسط گروه خودروسازی سایپا طراحی، تولید و تا ۱۸ ماه آینده وارد بازار خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید جواد سلیمانی درباره تولید خودروی ال۹۰ بومی سازی شده در گروه خودروسازی سایپا، تصریح کرد: تا قبل از شروع تحریم […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۳ آبان ۱۳۹۹

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ال۹۰ بومی‌سازی شده و منطبق با استانداردهای ۸۵گانه توسط گروه خودروسازی سایپا طراحی، تولید و تا ۱۸ ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید جواد سلیمانی درباره تولید خودروی ال۹۰ بومی سازی شده در گروه خودروسازی سایپا، تصریح کرد: تا قبل از شروع تحریم های جدید صنعت خودرو (در سال ۹۷) در تولید ال۹۰ تا حدود ۴۵ درصد به قطعات شرکت رنو فرانسه وابسته بودیم، بنابراین زمانی که صنعت خودرو مورد تحریم قرار گرفت و شرکت های خارجی همکاری های خود را قطع کردند، تولید ال۹۰ نیز متوقف شد.

وی ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش توان داخل، تنوع بخشی به محصولات خود و استفاده بهینه از خطوط تولید، تصمیم گرفت نسبت به داخلی‌سازی خودروی ال۹۰ اقدام کند از این رو با تلاش مهندسان داخلی تا ۱۸ ماه آینده ال۹۰ جدید وارد بازار خواهد شد.

سلیمانی با بیان اینکه افزایش داخلی‌سازی ال۹۰ در شرایطی محقق می‌شود که صنعت خودرو با شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا روبرو است، گفت: میزان ساخت داخل خودروی یاد شده به ۸۵ درصد خواهد رسید و از طرفی این خودرو که در گذشته تنها با استانداردهای ۵۵ گانه منطبق بود اکنون این قابلیت را پیدا خواهد کرد که استانداردهای ۸۵ گانه را با موفقیت پاس کند.

وی خاطرنشان کرد: با تغییرات جدید در موتور، گیربکس و قطعاتی که توسط رنو فرانسه تامین می‌شد گروه خودروسازی سایپا می تواند ال۹۰ ایرانی را با شکل و نمای بیرونی جدید و به‌روز تولید کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه با همت مهندسان داخلی گیربکس، موتور و برخی از قطعات ال۹۰ که تا سال های پیش در تامین آن وابسته بودیم به تولید انبوه می رسد، تاکید کرد: در برخی از قطعات به دو دلیل، عدم توجیه اقتصادی و نبود مواد اولیه (نظیر مواد آلی برای تولید کاتالیست) امکان داخلی‌سازی وجود ندارد، از این رو، مجبور هستیم مانند سایر کشورها از طریق واردات روند تامین را پیگیری کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در راستای جلوگیری از خروج ارز، خودکفایی در صنعت خودرو و کنترل قیمت ها، تمام تلاش را برای ارتقاء سطح داخلی‌سازی خودروها انجام خواهیم داد و در این خصوص از توان مجموعه های دانش‌بنیان بهره خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

31 هزار نفر برنده چهارمین طرح پیش فروش سایپا شدند

آغاز قرعه کشی پیش فروش محصولات سایپا

قرعه کشی پیش فروش محصولات سایپا روز دوشنبه برگزار می شود

استقبال گسترده از طرح پیش فروش محصولات سایپا با اعمال قیمت های جدید شورای رقابت/ تعداد ثبت نام کنندگان از مرز ۲۲۰ هزار نفر گذشت

5 خودرو 4 ستاره کیفی دریافت کردند

جهش تولید از طریق جهش تکنولوژی در سایپا عملیاتی می شود/ خودروسازان به سمت افزایش داخلی سازی خودروها حرکت کنند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی