پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

بازار خودرو سه قیمتی است/ شورای رقابت، قیمت بازار و قیمت ادعایی خودروسازان

وزیر صمت معتقد است، اکنون در بازار خودرو سه قیمتی هستیم؛ یک قیمت شورای رقابت، یک قیمت تمام شده به ادعای خودروسازان و یک قیمت بازار است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: هر ایرانی حق دارد خودرو با کیفیت، خوب و با قیمت مناسب […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

وزیر صمت معتقد است، اکنون در بازار خودرو سه قیمتی هستیم؛ یک قیمت شورای رقابت، یک قیمت تمام شده به ادعای خودروسازان و یک قیمت بازار است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: هر ایرانی حق دارد خودرو با کیفیت، خوب و با قیمت مناسب استفاده کند که در ۴۰ سال گذشته و حتی در دوران فراوانی ارز نتوانستیم خودروی مناسب به مردم بدهیم.

وی با توجه به اینکه به دلیل حمایت بی جا از 2 شرکت دولتی و انحصار در این شرکت ها، هر گونه دخالتی در این شرکت ها کرده ایم، افزود: با ممنوعیت واردات خودرو، شرکت های خودروسازی هرگونه خواسته اند، تولید و با هر قیمتی که توانسته اند خودرو وارد بازار کرده اند و بنده به نیابت از مسئولان قبلی از مردم عذرخواهی کردم.

به گفته رزم حسینی، اکنون در بازار خودرو سه قیمتی هستیم؛ یک قیمت شورای رقابت، یک قیمت تمام شده به ادعای خودروسازان و یک قیمت بازار است.

وی با اشاره به حضور دلالان در بازار خودرو اضافه کرد: اقتصاد ما به دلیل رشد نقدینگی و اژدهای پولی که در اقتصاد است، هر مدتی یک مرتبه به بازار دلار، سکه و زمین می رود و یک دفعه به خودرو آمد و کسانی که با پول خودرو بازی کردند، دلالان ملی هستند که دنبال بخشی که سودآورتر است در اقتصاد آشفته ایران می روند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در وزارتخانه صمت کمیته مربوط به خودرو را با حضور تمام تشکل های خودروسازی و خودروسازان تشکیل داده و با همکاری کمیسیون صنایع مجلس طرحی آماده می کنیم، ادامه داد: خیلی امیدواریم بتوانیم انحصار را شکسته و رقابتی در بازار خودرو ایجاد کنیم که در این صورت کیفیت بالا رفته و قیمت پایین می آید و مصرف کننده واقعی از خودرو خوب استفاده می کند.

رزم حسینی در پایان اشاره کرد: قرار است تا پایان امسال ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو توسط سایپا و ایران خودرو تولید شود و با فعال کردن شرکت های خصوصی ممکن است ۱۰۰ هزار خودروی دیگر نیز توسط آنها تولید شود که در این صورت شرایط بازار خودرو بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: پرشین خودرو

کاهش نرخ ارز سبب افت شدید تقاضا در بازار خودرو شده است

دلالان، کاهش ارزش پول ملی و تغییر نرخ ارز، عوامل افزایش قیمت خودرو

خسارت ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومانی خودرو‌ها با مصرف روغن تقلبی

تدوین طرحی برای صنعت خودروسازی در مجلس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی