پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صنعت قطعه سازی

طراحی و ساخت ECU نسل پنجم خودرو

عضو انجمن قطعه سازان همگن استان تهران گفت: نسل پنجم ECU طراحی و داخلی سازی شده به طوری که می‌توانیم این قطعه را با عملکرد‌های مختلف برای هر خودرویی طراحی و تولید کنیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بهروز حبیبی عضو انجمن قطعه سازان همگن استان تهران گفت: با داخلی سازی‌ ای سی یو […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

عضو انجمن قطعه سازان همگن استان تهران گفت: نسل پنجم ECU طراحی و داخلی سازی شده به طوری که می‌توانیم این قطعه را با عملکرد‌های مختلف برای هر خودرویی طراحی و تولید کنیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بهروز حبیبی عضو انجمن قطعه سازان همگن استان تهران گفت: با داخلی سازی‌ ای سی یو و سپس توسعه این محصول در نسل‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم اکنون به مرحله‌ای رسیده که می‌توانیم این قطعه را با عملکرد‌های مختلف برای هر خودرویی طراحی و تولید کنیم.

وی با بیان این که هم اکنون با عبور از مرحله مهندسی معکوس به مرحله طراحی و ساخت داخل در بسیاری از قطعات خودرویی به ویژه‌ای سی یو و دیگر قطعات حساس رسیدیم افزود: هم اکنون یکی از بزرگترین مراکز طراحی و مهندسی را در اختیار داریم که در آن می‌توانیم همه قطعات خودرو به ویژه‌ای سی یو را برای هر خودرویی طراحی کرده و بسازیم.

حبیبی گفت: همه این توفیقات با نخستین تحریم اعمالی بر صنعت خودرو در سال ۱۳۹۰ آغاز شد که در آن دوران به این نتیجه رسیدیم که در آن قطعات راهبردی و مهم خودرو را در داخل کشور تولید و بومی سازی کنیم از این رو با بکارگیری تیم قوی از مهندسان با تجربه داخلی در شرایط سخت تحریم، قطعات حساسی مانند ‌ای سی یو را داخلی سازی کردیم و توانستیم با این اقدام خودرو‌های زیادی را از کف کارخانه‌ها جمع کنیم.

وی افزود: هم اکنون در حوزه داخلی سازی قطعات، ۳ هزار قطعه خودرویی را در بیش از ۳۰۰ مجموعه قطعه سازی در سراسر کشور تولید می‌کنیم که علاوه بر کارآفرینی برای خانواده قطعه سازان، صرفه جویی ارزی ۵۰ میلیون یورویی را نیز برای کشور در پی داشته است.

این قطعه ساز افزود: همچنین در حوزه تحقیقات و توسعه تلاش ما این است که برای وابستگی‌های موجود در صنعت خودرو را به حداقل برسانیم و قطعات از جمله قطعات حساس را داخلی سازی کنیم که در این بین با دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌های شریف، تهران، امیرکبیر و خواجه نصیر همکاری داریم ضمن این که از ورود جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی به حوزه داخلی سازی و ساخت قطعات استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ منبع: صدا و سیما

دلالان، کاهش ارزش پول ملی و تغییر نرخ ارز، عوامل افزایش قیمت خودرو

تدوین طرحی برای صنعت خودروسازی در مجلس

تامین بخشی از تقاضا در بازار قطعات و لوازم یدکی از طریق قاچاق!

کروز از مجموعه های توانمند در حد شرکت های برتر اروپایی است

فولادسازان عامل گرانی خودرو در بازار

امکان تولید برخی از قطعات خودروهای وارداتی در کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی