پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید قطعات خودرو

کاهش نرخ ارز، سبب رشد ارزش سهام خودروسازان و زنجیره تامین می شود

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: براساس برخی برآوردها، بیش از سه هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که براساس شرایط اقتصادی و سیاسی و پالس هایی که داده می شود، به سوی حوزه های مختلف از جمله ارز، سکه، خودرو، مسکن و بورس جابجا می شوند. به گزارش […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: براساس برخی برآوردها، بیش از سه هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که براساس شرایط اقتصادی و سیاسی و پالس هایی که داده می شود، به سوی حوزه های مختلف از جمله ارز، سکه، خودرو، مسکن و بورس جابجا می شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور با بیان اینکه چنین رویکردی در سطح جامعه مناسب نیست و این حجم از نقدینگی باید به سمت بخش های مولد جامعه حرکت کند، اظهار کرد: اگر ثبات سیاسی و اقتصادی حاکم شود و بازار نیز تثبیت شود، ارزش سهام شرکت هایی که بیشتر خرید اولیه خود را به دلار انجام می داده اما محصول نهائی را به ریال می فروختند، ارزشمندتر می شود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: خودروسازان و زنجیره تامین آنها، بارزترین بخش این شرکت ها هستند، زیرا بخش عمده ای از مواد اولیه مورد نیاز خود را حتی در بازار داخل، به دلار خریداری می کنند اما محصول نهائی را به ریال می فروشند. در این حالت، بهای تمام شده محصول آنها کاهش و ارزش شرکت آنها بیشتر می شود.

محبی نژاد سرنوشت محتوم شرکت های خودروساز و ۶۴ رشته صنعتی وابسته به آنها را افزایش ارزش سهام براورد نمود.

وی با بیان اینکه تحلیل های فاندامنتال و فنی کارشناسان ( تکنیکال) نیز این موضوع را تائید می کند، بیان کرد: کسانی که به صورت حرفه ای در بورس عمل می کنند و از اقدامات هیجانی، پرهیز دارند نیز می دانند که تاثیر ثبات در بازار بر صنایع مولد، از جمله خودروسازی بسیار بیشتر است و سرمایه گذاری روی این سهام، می تواند ثمرات بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

مخالف واردات خودرو نیستیم اما ارز واردات خودرو چگونه تامین می شود؟

چرا در صنعت قطعه سازی عقب افتاده ایم؟

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان عامل ارتقای سطح کیفی قطعات خودرو

بومی سازی قطعات خودرو در شرایط تحریم، تحقق اقتصاد مقاومتی است

دلالان، کاهش ارزش پول ملی و تغییر نرخ ارز، عوامل افزایش قیمت خودرو

تدوین طرحی برای صنعت خودروسازی در مجلس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی