پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت

تنها 50 هزار موتورسیکلت طی 6 ماهه ابتدایی سال شماره گذاری شده است

به گفته رییس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، افزایش نرخ ارز سبب بالا رفتن هزینه های تولید شده و همین عامل سبب ایجاد مشکلات بسیاری بر سر راه تولید می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ماشالله قاسمی‌نژاد رییس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتور سیکلت و دوچرخه اظهار کرد: افزایش نرخ ارز […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱ آذر ۱۳۹۹

به گفته رییس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، افزایش نرخ ارز سبب بالا رفتن هزینه های تولید شده و همین عامل سبب ایجاد مشکلات بسیاری بر سر راه تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ماشالله قاسمی‌نژاد رییس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتور سیکلت و دوچرخه اظهار کرد: افزایش نرخ ارز همچنین کاهش قدرت خرید مردم، کاهش معاملات در بازار موتورسیکلت را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور بیش از ۱۰۰ شرکت تولید قطعات موتورسیکلت بنزینی وجود دارد، اظهار کرد: این ۱۰۰ شرکت که قطعات فولادی بدنه، قطعات پلاستیکی و … تولید می کنند، تعطیل قطعی نیستند چراکه در بازار حدود هفت تا هشت میلیون دستگاه موتورسیکلت هوندا در حال چرخش و کار است که نیازمند قطعات یدکی هستند.

وی افزود: در حال حاضر قطعه‌سازان موتورسیکلت برای بازار لوازم یدکی تولید دارند و تولید چندانی برای کارخانه‌های سازنده موتورسیکلت صورت نمی‌گیرد.

به گفته قاسمی‌نژاد، نرخ مواد پتروشیمی و فولادی به عنوان مواد اولیه قطعات موتورسیکلت، در بعضی موارد تا حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

قاسمی‌نژاد ادامه داد: در ایران هنوز قطعات موتورسیکلت برقی توسط بخش خصوصی تولید نمی‌شود و قطعات این موتورسیکلت‌ها وارداتی است.

رییس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتور سیکلت و دوچرخه بیان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برنامه‌ای برای تولید ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی به صورت پایلوت در کشور دارد و به دنبال این است که ظرفیت تولیدکنندگان داخلی را در این زمینه بسنجد.

قاسمی‌نژاد اشاره کرد: از حدود دو هفته پیش قرار شده است که نمایندگانی از سوی قطعه‌سازان برای مذاکره و گفت‌و گو در این زمینه تعیین شود.

وی بیان کرد: با توجه به هزینه‌های اولیه مانند ساخت قالب و…، موضوع اصلی در تولید قطعات موتورسیکلت‌های برقی، وجود بازار و تضمین فروش آن است که ایدرو وعده داده است که برای خرید ۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی ضمانت بدهد.

قاسمی‌نژاد افزود: در صورت وجود ضمانت خرید، برای ساخت قطعات بدنه موتورسیکلت برقی مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/ منبع: قطعه نیوز

آیا قوانین هوای پاک اجرا می شود؟/ خالی کردن فضای پارکینگ به چه قیمتی؟

ابریشم ایتالیایی/ بررسی اسکوتر بنلی SETA125

بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث موتور سیکلت تا پایان سال

محله بروبیا!/ سوار بر موتور سیکلت هوندا CBR با خط‌کشی HRC

راهکار وزیر صمت برای صنعت موتورسیکلت

لزوم استفاده راکب و سرنشین موتور سیکلت از کلاه ایمنی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی