پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید قطعات خودرو

سرعت داخلی سازی در صنایع خودروسازی کم شد/ تداوم داخلی سازی نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو بیان کرد: روند داخلی سازی قطعات در صنایع خودروسازی برخلاف ابتدای راه که کار سریع و خوب پیش می‌رفت، سخت‌تر شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو اظهار کرد: چنانچه بسته مشوق ساخت داخل که به […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۸ آذر ۱۳۹۹

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو بیان کرد: روند داخلی سازی قطعات در صنایع خودروسازی برخلاف ابتدای راه که کار سریع و خوب پیش می‌رفت، سخت‌تر شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو اظهار کرد: چنانچه بسته مشوق ساخت داخل که به وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان پیشنهاد شده، مصوب و قراردادهای قوی بین خودروسازان و قطعه‌سازان امضا شود، می‌توان امید داشت که داخلی‌سازی‌ها با قدرت و قوت تداوم یابد.

وی به سال‌های گذشته و قراردادهای پسابرجامی اشاره کرد که هرچند قطعه‌سازان سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای داخلی‌سازی انجام داده بودند، اما در نهایت این سرمایه‌گذاری‌ها معطل ماند.

به گفته محبی‌نژاد، وقتی شرایط سیاسی و اقتصادی خوب می‌شود مسوولان باید مانع تسهیل شرایط برای واردات شوند، زیرا در غیر این صورت نهضت ساخت داخل با شکست مواجه می‌شود.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو، در ادامه به تعهد ۶۹۰ هزار دستگاهی تولید اتومبیل از سوی ایران‌خودرو و سایپا در نیمه دوم امسال اشاره کرد که سهم ایران‌خودرو ۳۶۰ هزار دستگاه و سهم سایپا ۳۳۰ هزار دستگاه است.

وی افزود: این برنامه تولید به شرط تصویب بسته جهش تولید امکان‌پذیر و دست‌یافتنی است که یکی از شروط آن پرداخت پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به قطعه‌سازان بابت پوشش بخشی از مطالبات آنها از خودروسازان است.

محبی‌نژاد یادآور شد: پارسال مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار مقرر بود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار قطعه‌سازان قرار بگیرد اما فقط نیمی از آن در ایام پایانی سال گذشته تحقق یافت.

وی اشاره ‌کرد: انجام این مهم همراه با تامین نقدینگی‌های دیگر، رفع مشکلات ارزی و همچنین حل مشکل قیمت‌گذاری دستوری خودرو، می‌تواند جهش تولید را در صنعت خودروسازی کشور محقق کند.

این مقام صنفی گفت: اکنون مجموع بدهی خودروسازان به زنجیره تامین داخلی به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده و مانده بدهی معوق تعیین تکلیف نشده خودروسازان به قطعه‌سازان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: هنوز زمانی برای پرداخت پنج هزار میلیارد تومان وعده داده شده، تعیین نشده و در این زمینه منتظر تصمیم سران قوا هستیم.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

کروز از پیشتازان ساخت سنسور ABS

دیگر هیچ بهانه ای برای بی توجهی به صنعت قطعه سازی باقی نمانده است

مزیت خودروهای ایرانی در رقابت با دیگر کشورها در بازارهای صادراتی چیست؟

الزام اخذ و نصب شناسه کالا برای قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه

حال زنجیره تامین صنعت خودرو خوب نیست

افزايش توليد خودرو با اجرايي شدن بسته جهش تولید صنعت خودرو/ حذف بخشي از مشكلات قطعه سازان در همكاري با سايپا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی