پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی

جزئیات سامانه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی

مدیر مرکز کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی تهران جزیئات سامانه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌ها اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو امیر علیپور مدیر مرکز کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی تهران درباره سامانه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌های تهران اظهار کرد: پرداخت الکترونیک از طریق اپلیکیشن‌های موبایل پایه و با استفاده از تکنیک QR دوبعدی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۹

مدیر مرکز کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی تهران جزیئات سامانه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌ها اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

امیر علیپور مدیر مرکز کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی تهران درباره سامانه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌های تهران اظهار کرد: پرداخت الکترونیک از طریق اپلیکیشن‌های موبایل پایه و با استفاده از تکنیک QR دوبعدی به صورت محدود از سال 97 برای تاکسی‌های تهران آغاز شد.

وی افزود: سامانه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی‌های تهران بخش مهمی از زیرساخت‌های شهر هوشمند پایتخت شناخته می‌شود که برای حوزه حمل و نقل بسیار حائز اهمیت بوده و جزو تکالیف ابلاغی از سوی شورای اسلامی شهر تهران برای سازمان تاکسیرانی است.

مدیر مرکز کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: طی سال‌های گذشته مسافران تاکسی برای پرداخت الکترونیکی کرایه به اجبار ناچار به استفاده از 3 اپلیکیشن توسعه یافته در این خصوص بوده‌اند که این امر باعث اعلام نارضایتی‌های زیادی از سوی شهروندان تهرانی شده بود.

وی بیان کرد: اما با همکاری با سازمان فاوای شهرداری تهران و با راه‌اندازی سامانه جامع پرداخت الکترونیک، از این پس مسافران می‌توانند از طریق هر نوع اپلیکیشن پرداخت (آپ،تاپ، ریالو، دیجی‌پی، ایزی پی، سیمرغ تجارت، همراه کارت و …) که بر روی گوشی خود دارند کرایه‌ سفر درون شهری خود را بپردازند.

علیپور با بیان اینکه مشکل پرداخت پول خرد بین مسافران و رانندگان تاکسی با استفاده از این سامانه به صورت کامل قابل رفع است،گفت:‌در حال حاضر بارکد دو بعدی این سامانه جامع در برخی از پایانه‌های بزرگ نصب شده و تا پایان سال اکثریت تاکسی‌های پایتخت را تحت پوشش قرار می‌دهد و مطابق با پیشرفت پروژه تا بهمن بیش از 80درصد تاکسی‌های به این ابزار پرداختی مجهز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سامانه پرداخت الکترونیک کرایه‌های تاکسی در پیشگیری و انتقال ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است گفت: در سال‌های پیش رانندگان در صورتی که کرایه به آنها به صورت الکترونیک پرداخت می‌شد مدت زمانی طول می‌کشید که میزان کرایه، برای آنها واریز شود ولی در حال حاضر با استفاده از این سیستم در صورتی که راننده حساب بانک شهر داشته باشد 4 بار در روز کرایه‌های واریزی در حساب ایشان کارگزاری می شود.

مدیر مرکز کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی تهران بیان کرد:‌ تا آخر آذر به غیر از بانک شهر تعداد زیادی از بانک‌های دیگر نیز تحت همکاری با این سامانه قرار گرفته و پرداخت در هر 24 ساعت 4 بار برای راننده انجام خواهد گرفت.

علیپور گفت: پیش از این رانندگان مجبور بودند که کرایه‌های واریزی را از سه اپ دریافت کنند در صورتی که در حال حاضر با این سامانه همه کرایه‌ها یکجا از طریق حساب بانک شهر برای راننده تسویه می‌شود.

وی اشاره کرد: در صورتی که رانندگان اپلیکیشن پیشخوان در تلفن‌های همراه خود نصب کرده باشند علاوه بر دریافت گزارشات مربوط به پرداخت کرایه‌ها از طریق این اپلیکیشن، می‌توانند به اخبار و شرایط رفاهی و خدماتی که سازمان تاکسیرانی برای آنها در نظر گرفته شده نیز به صورت روزانه با خبر شوند.

انتهای پیام/ منبع: فارس

معرفی کیف الکترونیکی پرداخت کرایه تاکسی

مجوزی برای تردد تاکسی اینترنتی در ساعات ممنوعیت تردد نیست/ فعالان این حوزه باید مجوز بگیرند

علت تاخیر در تحویل تاکسی های نوسازی شده به مالکان چیست؟

فعالیت تاکسی های اینترنتی بلامانع است

ناوگان تاکسیرانی مشمول طرح منع تردد شبانه در شهر نمی شود

مشکل انتقال تاکسی های نوسازی شده به شهرهای متقاضی رفع شد

لزوم همکاری سازمان ها برای تهیه لاستیک با نرخ دولتی برای تاکسیداران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی