پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوازم یدکی خودرو

قطعات یدکی مسروقه در بازار لوازم یدکی خرید و فروش نمی شود

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: باتوجه به اینکه سرقت لاستیک، جک، ‌باتری و حتی ECU انواع خودروها  زیاد شده، این قطعات در بازار به فروش نمی رسند و خرید و فروش این قطعات در صنف بازار لوازم یدکی را به طور کامل رد می کنم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: باتوجه به اینکه سرقت لاستیک، جک، ‌باتری و حتی ECU انواع خودروها  زیاد شده، این قطعات در بازار به فروش نمی رسند و خرید و فروش این قطعات در صنف بازار لوازم یدکی را به طور کامل رد می کنم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو به این سوال که چرا انتشار تصاویر متعدد از سرقت قطعات خودرو به ویژه چراغ خودروهای لوکس افزایش یافته است پاسخ داد و ‌بیان کرد: سرقت لاستیک، جک، ‌باتری و حتی ECU انواع خودروها موضوع تازه ای نیست و سال‌هاست این اتفاق رخ می‌دهد اما حدود چهار سال پیش که صنف فروشندگان قطعات استوک (اوراق فروش) جمع آوری شد شاهد این هستیم که نسبت دزدی برخی از قطعات خودروها روندی رو به افزایش دارد.

مهدی کاظمی با تاکید بر این موضوع که صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو به هیچ عنوان حق فروش قطعات دست‌دوم ندارند، افزود: خرید و فروش این قطعات در صنف مذکور نه تنها ممنوع است بلکه فروشندگان قطعات نیز به خوبی می دانند که اقدام به خرید قطعه از شخص جرم بیشتری نسبت سارق آن دارد. بنابراین حتی احتمال خرید و فروش این قطعات در صنف بازار لوازم یدکی را به طور کامل رد می کنم.

این مقام صنفی در پاسخ به این سوال که قطعات مسروقه در چه محلی به فروش می رسند، ادامه داد: احتمال فروش این لوازم یدکی در کنار خیابان به عنوان دست فروش یا عرضه در میدان شوش و… وجود دارد. گاهی اوقات، ممکن هست سارق مورد تطمیع مشتری قرار گرفته باشد که در خواست قطعه به دلیل عدم یافتن از آن داشته است.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اشاره به دلایل افزایش سرقت قطعات خودروها بیان کرد: کمبود قطعات در بازار زمینه لازم برای افزایش سرقت را افزایش می‌دهد و مشکلات معیشتی نیز مضاف بر علت است.

وی افزود: در ECU خودروها این مشکل را در گذشته نه چندان دور داشتیم، اداره آگاهی به طور قاطع برخورد مناسبی انجام داد و این موضوع کم شد. اگر خرید و فروش قطعات دست دوم در صنف ما به احتمال انجام شود، برخورد قاطع با آن خواهیم کرد. اما به طور کلی هر قطعه ای که کمیاب و گران شود میزان دزدی آن زیاد افزایش می یابد. همچنین در صورتی که یک قطعه بیش از ۵ میلیون تومان قیمت گذاری شود نیز عجیب نیست که سارقان دست به کار شوند و با سرقت آن قطعات، به خریدار ۵۰۰ هزار تومان قطعه را بفروشند.

انتهای پیام/ منبع: بازار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی