پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات لاستیک

تایرسازان خواستار خروج لاستیک های بایاس از شمول قیمت گذاری شدند

قیسخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران بیان کرد: کارخانجات تایرسازی خواستار خروج لاستیک‌های بایاس از شمول قیمت‌گذاری و تعیین قیمت‌ها توسط خودشان هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: با توجه به شناور بودن قیمت مواد اولیه و تغییر هر روزه آنها، شرکت‌ها دیگر نمی‌توانستند محصولات […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۹

قیسخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران بیان کرد: کارخانجات تایرسازی خواستار خروج لاستیک‌های بایاس از شمول قیمت‌گذاری و تعیین قیمت‌ها توسط خودشان هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: با توجه به شناور بودن قیمت مواد اولیه و تغییر هر روزه آنها، شرکت‌ها دیگر نمی‌توانستند محصولات خود را به قیمت ثابت بفروشند، همچنین درخواست افزایش قیمت به سازمان حمایت، ارائه مدارک و مستندات و بررسی آنها و در نهایت موافقت با رشد نرخ‌ها، فرآیندی زمان‌بر بود که این روند زیان تایرسازان را به دنبال داشت.

وی افزود: واگذاری قیمت‌گذاری‌ها به کارخانجات، تصمیم درستی بود که این روزها به کاهش قیمت بازاری و کارخانه‌ای تایرها انجامیده است، هرچند هنوز دلالان و واسطه‌ها به‌طور متوسط ۵۰۰ هزار تومان در فروش هر جفت تایر سود می‌کنند.

تنها بیان ‌کرد: اکنون کارخانجات درخواست دارند تا قیمت‌گذاری تایرهای بایاس باری، اتوبوسی، کشاورزی، راه‌سازی و معدنی نیز همچون تایرهای سواری به آنها واگذار شود.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران یادآور شد: به دلیل مشکلات و استدلال‌های یاد شده، با درخواست خارج شدن تایرهای وارداتی از شمول قیمت‌گذاری موافقت شد و اکنون واردکنندگان، خود به قیمت‌گذاری می‌پردازند، اما هنوز با درخواست کارخانجات داخلی برای قیمت‌گذاری تایرهای بایاس موافقت نشده است.

وی تصریح کرد: تحقق این مهم، متعادل شدن قیمت‌ تایرهای داخلی و وارداتی و کاهش فاصله قیمتی بازاری و کارخانه‌ای آنها را به دنبال خواهد داشت.

این مقام صنفی تاکید کرد: ۱۰ کارخانه تایرسازی در کشور فعالند که رقیب هم بوده و اگر فرصت لازم در اختیارشان قرار بگیرد، می‌توانند موجب شکستن قیمت‌های بازاری شوند، همچنین متعادل‌سازی قیمت‌ها به عرضه بیشتر کارخانجات، بهتر شدن وضعیت تولید و بهبود جذب سرمایه‌گذار در این صنعت می‌انجامد.

تنها گفت: در تولید تایرهای باری بایاس هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و اگر بازار کشش داشته باشد، ظرفیت‌های موجود بیش از نیاز کشور است.

به گفته وی، دنا، بارز، آرتاویل، ایران‌تایر، پارس‌تایر و کیان‌تایر، ۶ کارخانه تولیدکننده لاستیک‌های بایاس در کشور هستند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

رشد 50 تا 75 درصدی قیمت لاستیک های سواری

خروج لاستیک سواری از شمول قیمت گذاری عامل کاهش قیمت در بازار

رشد 50 درصدی قیمت لاستیک در بازار

چرا قیمت لاستیک افزایش یافت؟/ بازار توان افزایش چندباره قیمت را ندارد!

بازار منتظر ابلاغ قیمت های جدید لاستیک است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی