عمده کسری قطعات خودروهای ناقص متوجه قطعه سازان داخلی نیست

به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، عمده کسری قطعات خودروهای ناقصی متوجه قطعه سازان داخلی نیست و اکثر آنها در تأمین ارزی مشکل دارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اخیراً رئیس سازمان بازرسی در نشست بررسی مشکلات خودرو‌های ناقص و تجاری مستقر شده در پارکینگ خودروسازان با حضور مدیران دو شرکت خودروساز مطرح، معاونان بانک مرکزی، گمرک و مدیرانی از ناجا، محیط زیست، استاندارد خطاب به خودروسازان گفته است” طی دو هفته همه خودرو‌های مستقر در پارکینگ‌ها که مشکلاتشان مطرح شده را در راستای ایفای تعهدات خودروسازان باید به متقاضیان عرضه و نتیجه آن به سازمان بازرسی کل کشور گزارش شود.”

فرشاد مقیمی به عنوان مدیرعامل ایران‌خودرو نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اخیراً مجوز گمرک اختصاصی ایران‌خودرو اخذ شده است و به شکل حمل‌ونقل ریلی نیز خودرو‌ها حمل خواهند شد گفت: ان‌شاءالله تا آخر آذر خودرو‌ها از پارکینگ فروش خارج می‌شود.

سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا نیز با تاکید بر ضرورت استفاده از کفی‌های مخصوص حمل و نقل خودرو در کشور، به مشکلات مطرح شده از سوی سازمان محیط زیست در خصوص ساندرو‌های تولیدی که از قطعات منفصله مستقر در گمرک صورت پذیرفته بود، اشاره کرد.

مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در خصوص کسری قطعات خودروهای ناقص به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: عمده کسری قطعات خودروهای ناقصی متوجه قطعه سازان داخلی نیست و اکثر آنها در تأمین ارزی مشکل دارند.

گزارش خودرو

وی با بیان اینکه عمده کسری قطعات خودروهای ناقص مربوط به کاتالیست ، مولتی مدیا و قطعات الکترونیکی است، افزود: تأمین این قطعات مشکلات ارزی دارد و همین امر هم باعث شده تا خودروسازان نتوانند این قطعات را به موقع به خط تولید برسانند.

بیگلو در رابطه با تکمیل خودروهای ناقص آنهم به دستور رئیس کل سازمان بازرسی، گفت: شاید با دستور سازمان بازرسی توافقاتی با بانک مرکزی برای رفع تأمین ارز قطعات وارداتی انجام شده تا با ارسال آنها به خط تولید خودروهای ناقص تکمیل و روانه بازار شوند.

وی بیان کرد: اما باید این نکته را متذکر شوم که هنوز قطعه ساز داخلی در تأمین ارز مشکل داشته و بانک مرکزی هیچ همکاری با ما ندارد و نبود ارز را بهانه عدم تخصیص ارز مطرح می کند.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

ماجرای واردات خودرو در ازای صادرات قطعه در دهه ۷۰ چه بود؟

افزایش نرخ ارز عامل اصلی گرانی لوازم یدکی خودرو

قطعه سازان تنها بخش خصوصی تحریم شده مستقیم در کشور هستند/ لزوم توجه جدی تر دولت به صنعت قطعه سازی خودرو

طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در دست بررسی مجلس

وزیر صمت: فساد در خودروسازی را رد نمی کنم

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو کرمان موتور>

اتو خسروانی

نظر شما !!