پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازان

قطعه سازان تنها بخش خصوصی تحریم شده مستقیم در کشور هستند/ لزوم توجه جدی تر دولت به صنعت قطعه سازی خودرو

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: با توجه به اینکه قطعه سازان تنها بخش خصوصی تحریم شده مستقیم در کشور هستند، از این رو حمایت داخلی و ملی از این صنعت از سوی دولت جهت مقابله با تحریم ها و تبدیل تهدید به فرصت ضروری تلقی شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۹

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: با توجه به اینکه قطعه سازان تنها بخش خصوصی تحریم شده مستقیم در کشور هستند، از این رو حمایت داخلی و ملی از این صنعت از سوی دولت جهت مقابله با تحریم ها و تبدیل تهدید به فرصت ضروری تلقی شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به آخرین وضعیت داخلی سازی قطعات، گفت: کیفیت قطعات و توسعه قطعه ‌سازی مسئله مهمی است. امسال به دلیل افزایش تحریم‌ها، شیوع بیماری کرونا و چالش‌های تولید خودروسازی باید قطعه سازان بیش از گذشته مورد توجه قرار می گرفتند اما در اصل هیچ توجهی به آنها نشده است.

دبیر انجمن قطعه سازان بیان کرد: با توجه به اعمال تحریم های سنگین بر کشور و بالاخص بر صنعت خودرو، قطعه سازان تنها بخش خصوصی تحریم شده مستقیم در کشور هستند، از این رو حمایت داخلی و ملی از این صنعت از سوی دولت و مسئولین جهت مقابله با تحریم ها و تبدیل تهدید به فرصت ضروری تلقی شده است.

محبی نژاد گفت: در همین راستا نهضت ساخت داخل در صنعت خودروسازی کشور از سال 98 آغاز و تاکنون 4 میز تخصصی تعمیق ساخت داخل با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، خودروسازان، انجمن های تخصصی قطعه سازی، شرکت های قطعه ساز و دانش بنیان و … جهت ترغیب سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی برگزار شده است.

وی با اشاره به وضعیت داخلی سازی قطعات، گفت: اکنون وضعیت ساخت داخل بسیار سخت است و هرچه در عمق داخلی سازی بیشتر پیش می رویم، ادامه مسیر سخت تر و پیچیده تر می شود. توفیق ادامه این نهضت در مدت زمان کوتاه به محرک‌های قوی نیاز دارد که بسته مشوق ساخت داخل می تواند پیشران این جریان باشد.

دبیر انجمن قطعه سازان بیان کرد: با بسته پیشنهادی برای ساخت داخل، حجم سرمایه گذاری زیاد می‌شود و به تبع حجم کار و زمان به ثمر رسیدن، احداث خطوط جدید و بازدهی خطوط مقداری بیشتر می شود و زمان آن رسیده که بسته مشوق ساخت داخل که پیشنهاد داده شده است هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

محبی نژاد گفت: همزمان با نهضت ساخت داخل قطعات و مجموعه‌های خودرو، فعالیت بسیار گسترده‌ای در زمینه داخلی سازی “مواد اولیه” صورت پذیرفته که نتیجه آن تاکنون منجر به صرفه جویی ارزی سالیانه حدود 38 میلیون یورو شده است. محاسبات ساده نشان می‌دهد که میانگین نرخ یورو برای قطعات یاد شده حدود 13 هزار تومان است، بنابراین در تعمیق ساخت داخل ، نه تنها از خروج ارز جلوگیری شده است بلکه سالیانه حدود 4 هزار میلیارد تومان نیز کاهش هزینه ریالی در پی داشته است.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در دست بررسی مجلس

وزیر صمت: فساد در خودروسازی را رد نمی کنم

شکست رکورد تولید،‌ این بار در غرب کشور

خودرو دنا پلاس قابلیت یک محصول صادراتی را دارد

سرعت داخلی سازی در صنایع خودروسازی کم شد/ تداوم داخلی سازی نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است

دیگر هیچ بهانه ای برای بی توجهی به صنعت قطعه سازی باقی نمانده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی