پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

شدت گیری رکود در بازار خودرو/ قیمت ها همچنان در مسیر نزولی قرار دارند

به گفته فعالان بازار خودرو، خرید و فروشی در این بازار صورت نمی گیرد و تعداد معاملات در بازار خودرو به صفر رسیده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بازار خرید و فروش خودرو این روزها در رکود شدیدی قرار دارد به نحوی که اکثر معاملات به صفر رسیده و کمتر کسری تمایل به […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۹

به گفته فعالان بازار خودرو، خرید و فروشی در این بازار صورت نمی گیرد و تعداد معاملات در بازار خودرو به صفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بازار خرید و فروش خودرو این روزها در رکود شدیدی قرار دارد به نحوی که اکثر معاملات به صفر رسیده و کمتر کسری تمایل به خرید و حتی فروش خودرو دارد.

روند کاهشی قیمتها که متاثر از قیمت ارز است نقش زیادی در کسادی بازار خرید و فروش خودرو دارد.

این موضوع عاملی شده تا اگر کسی خواستار خرید خودرو باشد فروشندگان قیمتهای سلیقه ای را برای سود بیشتر به آنها اعلام کنند.

مشاهدات بازار خرید و فروش خودرو که در کسادی مطلق قرار دارد نشان می دهد اگر کسی خواستار خرید خودروهای بالای 100 میلیون تومان است با اختلاف قیمت دو تا سه میلیون تومانی محصول در میان فروشندگان روبه رو است.

در خودروهای بالای یک میلیارد تومان نیز اختلاف قیمت اعلامی فروشندگان از سه تا هشت میلیون تومان است.

در خودروهای کارکرده نیز اختلاف قیمت بین فروشندگان به 10 تا 30 میلیون تومان رسیده است اعلام همین قیمتهای سلیقه ای عاملی شده که اگر کسی در این شرایط خواستار خرید خودرو باشد در بلاتکلیفی قرار گرفته و در نهایت نداند کدام قیمت منطقی است تا اقدام به خرید خودرو کند.

فروشندگان خودرو در شرایط رکود بازار از فعالیت سایتها در فضای مجازی گله مند هستند و می گویند آنها رقم های مختلفی را برای خودروها پیشنهاد می کنند که همین موضوع بر نوسانات قیمتی انواع خودروها تاثیرگذاشته است.

علاوه براین واحدهای بدون پروانه نیز اقدام به اعلام آگهی های مختلف برای فروش خودرو کرده اند که همین امر عاملی است تا قیمت خودرو توسط دلالان اعلام شده و کسی نداند قیمت اصلی یک خودرو چند است.

در حال حاضر قیمت پراید 94 تا 99 میلیون تومان در بازار اعلام شده علاوه بر این پژو 206 تیپ 2 با قیمت 188 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 با قیمت 250 میلیون تومان، پژو 405 با قیمت 177 میلیون تومان، سمند ال ایکس با قیمت 175 میلیون تومان،پژو پارس با قیمت 200 میلیون تومان، تیبا 115 میلیون تومان به فروش می رسد.

به اعتقاد فروشندگان خودرو مشتریان باید درگیر تبلیغات غیرواقعی و اغوا کننده سایتها نشده و منتظر بمانند تا قیمت ها به ثبات برسد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

جزئیات چگونگی تعیین قیمت خودروها توسط شورای رقابت

خروج خودروهای رقیب و همکلاس از دستورالعمل قیمت گذاری

تداوم کاهش قیمت و شدت گیری رکود در بازار خودرو

شکستن انحصار فقط با آزاد کردن واردات نیست

معامله ای در بازار خودرو صورت نمی گیرد

طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در دست بررسی مجلس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی