پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تارا ایران خودرو

حمایت ویژه از افزایش ساخت داخل تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اعلام افزایش تولید قابل توجه در گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: تا پایان سال بیش از ۵۰ درصد در حوزه خودرو کشور افزایش تولید خواهیم داشت که با این افزایش، قیمت‌ها نیز در بازار متعادل خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا رزم‌ حسینی در جریان بازدید […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اعلام افزایش تولید قابل توجه در گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: تا پایان سال بیش از ۵۰ درصد در حوزه خودرو کشور افزایش تولید خواهیم داشت که با این افزایش، قیمت‌ها نیز در بازار متعادل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا رزم‌ حسینی در جریان بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو در گفتگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: ایران خودرو سهم ۵۴ درصدی در بازار خودرو ایران را به خود اختصاص داده است، این شرکت با پیشینه‌ای ۶۰ ساله شرکتی نامدار در منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های وزارت صمت در خصوص ایران خودرو در چند ماه گذشته اضافه کرد: رفع تعهدات خودرویی به مشتریان و کاهش هزینه‌های سربار را در این گروه صنعتی دنبال کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تصریح کرد: فضای کشور باید به سمتی برود که همه خودروسازان نسبت به افزایش تولید خود مبادرت ورزند.

وی انجام اصلاحات ساختاری در صنعت خودرو برای داشتن یک خودروسازی موفق را ضروری دانست و گفت: با ایجاد بازار رقابتی، خودروهای با کیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم خواهد رسید.

رزم حسینی همچنین بیان کرد: دلالانی که از فضای به وجود آمده استفاده کردند و قیمت‌های کاذب در بازار به وجود آورده‌اند، با افزایش تولید خودرو و متعاقب آن متعادل شدن قیمت‌ها، حتما متضرر خواهند شد.

وی با بیان این‌که به دنبال اصلاح صنعت خودرو هستیم، گفت: این اتفاق گام به گام و مرحله به مرحله باید اتفاق بیفتد تا با ایجاد بازار رقابتی خودروی با کیفیت به‌دست مردم برسد.

وزیر صمت، با بیان این‌که تصمیمات لازم برای این برنامه گرفته شده است، گفت: حدود دو ماه است که در کمیته تخصصی خودروی وزارت صنعت، معدن و ‌تجارت با حضور فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارشناسان با توجه به تجربه چهل ساله در این حوزه تصمیمات خوبی گرفته شده است.

رزم حسینی با تاکید بر ساخت داخل گفت: یقینا به خودروسازان و شرکت هایی که در جهت خودکفایی، قطع وابستگی و تکیه بر ساخت داخل با استفاده از توان داخلی گام بردارند باید امتیازهای ویژه ای داده شود.

وی همچنین در پایان ابراز امیدواری کرد که با اصلاح صنعت خودرو، حمایت از توان بخش خصوصی توانمند و ایجاد بازار رقابتی خودروهایی باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم عزیز کشورمان برسد.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در جمع خبرنگاران گفت: حضور وزیر صمت دلگرمی خوبی برای کارگران و مجموعه ایران خودرو است. طبق دستور وزیر محترم، افزایش ۳۰ درصدی تولید در آذرماه را در دستور کار قرار داده و فعالیت های مربوط به تجاری سازی محصولات را نیز تسریع بخشیده ایم. در پایان آذرماه و سه ماه زودتر، از کل تولیدی که در سال ۹۸ داشته ایم عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به تاکید وزیر محترم مبنی بر توسعه محصولات،‌ از آغاز تولید انبوه خودروی تارا تا پایان سال خبر داد و گفت: در ارتقای محصولات فعلی نیز، شش محصول را ارتقا داده‌ایم، دناپلاس اتوماتیک، سورن پلاس، راناپلاس با سقف شیشه ای و گیربکس شش سرعته، ۲۰۷ با سقف پانوراما و فرمان برقی از جمله آن است.

مقیمی تصریح کرد: طبق هدفگذاری وزیر محترم، با بهبود خودروهای جاری، عرضه سالانه یک محصول جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: طراحی و مهندسی خودروی دیگری را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم که وارد فاز عملیاتی خواهیم شد و در سال ۱۴۰۰ این محصول جدید را وارد بازار خواهیم کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از انعقاد قراردادهای تامین قطعات تارا به میزان ۹۲ درصد با قطعه سازان داخلی خبر داد و گفت: به این ترتیب تارا با سطح داخلی سازی بالایی وارد بازار خواهد شد.

گفتنی است، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از سالن های تولید ایران خودرو در پرس، بدنه سازی، سالن تولید بدنه تارا،‌ موتورسازی و مرکز تحقیقات بازدید کرد. رزم‌حسینی از خودروهای سنگین؛ کامیون و اتوبوس در محوطه ایران خودرو نیز بازدید به عمل آورد. وی با حضور بر مزار شهید گمنام در سایت مرکزی ایران خودرو، به مقام والای این شهید ادای احترام و با قرائت فاتحه و‌ نثار گل با آرمان‌های والای شهدا تجدید میثاقی دوباره کرد.

انتهای پیام/

آغاز طرح فروش فوق العاده ایران خودرو از امروز

وزیر صمت، نام محصول جدید ایران‌خودرو را اعلام کرد

حمایت ایدرو از اقدامات فناورانه/ ایجاد نخستین پژوهشگاه گیربکس در کشور

محصول جدید ایران خودرو در دهه فجر به بازار عرضه می شود

قرعه کشی پیش فروش ۲۰ هزار دستگاه خودرو برگزار شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی