پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک

50 درصد لاستیک ها چینی هستند.

رئیس اتحادیه سراسری لاستیک، روغن و فیلتر با اعلام کاهش تولید لاستیک اظهار کرد 50 درصد لاستیک ها چینی هستند. رئیس اتحادیه سراسری لاستیک، روغن و فیلتر در خصوص وضعیت تولید و عرضه و تقاضای لاستیک در 6 ماه دوم سال جاری گفت: در سال جاری تولید لاستیک کاهش داشته و شرایط کنونی جامعه خصوصا […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۵ آبان ۱۳۹۴

رئیس اتحادیه سراسری لاستیک، روغن و فیلتر با اعلام کاهش تولید لاستیک اظهار کرد 50 درصد لاستیک ها چینی هستند.

رئیس اتحادیه سراسری لاستیک، روغن و فیلتر در خصوص وضعیت تولید و عرضه و تقاضای لاستیک در 6 ماه دوم سال جاری گفت: در سال جاری تولید لاستیک کاهش داشته و شرایط کنونی جامعه خصوصا وضعیت اقتصادی؛ تولید، توزیع و مصرف در شرایط نامناسب قرار گرفته و عرضه و تقاضا با چالشی تاثیر گذار روبه رو گردیده است.

محمدرضا آل سارا در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، با اشاره به اینکه نا به سامانی قیمت ها بر میزان تقاضای مصرف کنندگان تاثیر مستقیم داشته است تصریح کرد: با وجود حجم تولیدات و واردات تایر به منظور تامین نیاز بازار ، شاهد کاهش تقاضا از سوی مصرف کنندگان هستیم و درحال حاضر موجودی لاستیک بیش از تقاضا است.

وی در خصوص توان رقابتی تولیدات داخلی با تایرهای وارداتی افزود: هم اکنون شرکت های تولیدی داخلی از حمایت های قانونی و سرمایه گذاری مناسبی برخوردار بوده و توان ارتقای کیفیت را دارند و می توانند در کاهش واردات نقش تاثیر گذاری را ایفا کنند همچنین آن دسته از تایرهایی که در داخل تولید می شود دارای کیفیت مطلوب هستند.

وی همچنین از احاطه 50 درصدی بازار توسط تایر های وارداتی چینی خبر داد و گفت: طبق بررسی های انجام شده بیش از 15 میلیون انواع وسایل نقلیه اعم از کامیون های سنگین، نیمه سنگین، اتوبوس و مینی بوس، وانت بار، سواری و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی در کشور وجود دارد و چنانچه مصرف سالانه هر دستگاه را دو حلقه در نظر بگیریم مصرف سالانه کشور حدودا 30 حلقه خواهد بود که 50 درصد آن در داخل کشور تولید می شود و 50 درصد الباقی ضرورتاُ باید از طریق واردات تامین گردد.

نابسامانی قیمت و نبود شبکه توزیع مناسب

وی نابسامانی قیمت تولیدات داخلی و عدم بهره گیری لازم از شبکه های مناسب توزیع را از دلایل عمده گرایش مصرف کنندگان به محصولات وارداتی دانست و افزود: بدیهی است که در برخی موارد نیز امکان تولید لاستیک های مورد نیاز مصرف کنندگان در داخل کشور وجود ندارد و متعاقباُ تعادل لازم میان تولید داخلی و تامین نیاز مصرف کننده از بین می رود.

وی افزود: در این شرایط شرکت های تولیدی با اعمال تخفیفات غیر اصولی بدون توجه به موجودی توزیع کنندگان موجب افزایش نگرانی این قشر بر ادامه این روش خواهند بود و با این شرایط کاهش همکاری نمایندگان توزیع و قطع همکاری شبکه های توزیع مویرگی بخش تعاون با شرکت های تولیدی دور از انتظار نبوده و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ورود مسئولین ذیربط به مشکلات موجود در تولید، توزیع و مصرف و همچنین رفع موانع از طریق دستورالعمل های کارآمد از ضروریات است، اظهار داشت: البته باید این واقعیت را بپذیریم که در شرایط کنونی تولیدکنندگان با انباشت محصولات تولیدی خود و کمبود نقدینگی روبه رو هستند و جهت ادامه حیات و پوشش هزینه ها اجباراُ به اقدامات انتحاری روی می آورند.

وی افزود: آنچه که توزیع کنندگان قانونمند با آن روبه رو می شوند پرداخت مالیات بر عملکرد است. البته اعتقاد داریم مالیات حق مسلم دولت است و باید پرداخت شود و باید مورد توجه مسئولین ذیربط قرار گیرد.

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر در خصوص چگونگی کنترل و نظارت مدیران حوزه لاستیک و میزان رسیدگی به این بخش اظهار داشت: ترجیح میدهیم در این باره اظهار نظر نکرده و سکوت اختیار کنیم.

واردات انواع لاستیک خودرو با قانون جدید

بایدها و نبایدهای رانندگان ،در هنگام ترکیدن لاستیک

تولید لاستیک از گیاه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی