پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تسلا مدل اس

خودروهای برقی به شبکه شارژ تسلا دسترسی خواهند داشت

مالک تسلا در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرد، دیگر شرکت‌های تولید کننده خودروهای برقی نیز امکان دسترسی به شبکه شارژ تسلا را خواهند داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود در رابطه با شبکه شارژ سریع این شرکت موسوم به «سوپرشارژر» مدعی آن شده که دیگر […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۴ دی ۱۳۹۹

مالک تسلا در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرد، دیگر شرکت‌های تولید کننده خودروهای برقی نیز امکان دسترسی به شبکه شارژ تسلا را خواهند داشت.


به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود در رابطه با شبکه شارژ سریع این شرکت موسوم به «سوپرشارژر» مدعی آن شده که دیگر شرکت‌های تولید کننده خودروهای برقی نیز امکان دسترسی به این شبکه شارژ را خواهند داشت.

پیش از این تنها مالکان محصولات شرکت تسلا امکان استفاده از این شبکه شارژ سریع را داشتند. البته در این میان شرکت‌ها بر سر تقسیم هزینه‌ها نیز باید مشارکت کنند.

این ماجرا از آن جا شروع شد که مارکز براونلی یوتیوبر مشهور حوزه فن آوری از طریق توییر خود سوال را زیر مطرح کرد:

یک مسئله جدی که وجود دارد این است که چرا سازندگان دیگر خودروهای برقی امکان استفاده از سوپرشارژر تسلا را ندارند؟ عدم تطابق این شبکه شارژ با باقی محصولات؟ هزینه های پنهان؟ غرور؟ قطعا دلیل و جواب قانع کننده‌ای برای این سوال وجود دارد.

ماسک نیز در پاسخ به این توییت گفت:

در حال حاضر امکان دسترسی دیگر خودروهای برقی به سوپرشارژر تسلا وجود دارد اما درصد آن بسیار کم است.

با این وجود ماسک هنوز جزئیاتی از خودروهایی که امکان دسترسی به این شبکه شارژ سریع دارند را ارائه نداده است.

در حال حاضر تسلا دارای بیش از 2000 جایگاه شارژ سریع در سرتاسر جهان است و در حدود 20 هزار کابل شارژ سوپرشارژر در این جایگاه‌ها وجود دارد. این شبکه شارژ قادر به شارژ باتری خودرو از 0 تا 80 درصد ظرفیت در مدت زمان تنها 40 دقیقه است.

اکثر این شبکه شارژها با نرخ 120 کیلووات ساعتی باتری خودروهای برقی را شارژ می‌کنند اما در به‌روزرسانی جدید موسوم به V3 قدرت شارژرها تا 250 کیلووات ساعت افزایش پیدا خواهد کرد.

سوپرشارژرها دارای خروجی CCS هستند که در معدود خودروهایی از آن استفاده می‌شود. به طور مثال جگوار I-Pace از این خروجی پشتیبانی می‌کند اما خودروی برقی پر فروشی همچون نیسان لیف از خروجی ChaDeMo بهره می‌برد.

در حال حاضر هزینه استفاده از شبکه سوپرشارژر در کشوری همچون استرالیا برابر با 0.52 دلار استرالیا به ازای هر کیلووات ساعت (kWh) است. دیگر ارائه‌کنندگان شارژ سریع همانند Chargefox به طور معمول در حدود 0.40 دلار به ازای هر کیلووات ساعت شارژ دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی