پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی در گمرک مانده

وجود 2 هزار 873 دستگاه خودرو وارداتی در گمرکات کشور

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: اکنون 2 هزار و 873 خودرو در گمرکات جمهوری اسلامی مانده است، اما خبری از ترخیص آنها نیست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه از حدود 12 هزار و 700 خودرویی که از سال 97 در گمرکات کشور وجود داشته […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۶ دی ۱۳۹۹

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: اکنون 2 هزار و 873 خودرو در گمرکات جمهوری اسلامی مانده است، اما خبری از ترخیص آنها نیست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه از حدود 12 هزار و 700 خودرویی که از سال 97 در گمرکات کشور وجود داشته بیش از 12 هزار خودرو ترخیص شده‌اند، گفت: اکنون 2 هزار و 873 خودرو در گمرکات جمهوری اسلامی مانده است، اما خبری از ترخیص آنها نیست زیرا این خودروها ثبت سفارش نشده اند، به همین دلیل به هیچ عنوان اجازه ترخیص آنها داده نمی‌شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد:همچنین حدود 700 خودرو در گمرکات باقی مانده است که قبل از ثبت سفارش وارد کشور شده بودند تا همزمان با ورود به گمرک مجوز ثبت سفارش دریافت کنند.

دادفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واردات انحصاری خودرو انجام می شود یا خیر، گفت: قاطعانه می‌توان گفت که واردات خودرو طی 3 سال گذشته بسته است و فرق نمی‌کند که خودرو قرار است انحصاری وارد شود یا ارگانی، حتی واردات خودرو به صورت قاچاق هم انجام نشده است. به دلیل شفاف بودن فضای واردات خودرو، هیچ گونه واردات انحصاری و قاچاق انجام نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 2 هزار خودرو نیز دارای پرونده قضایی هستند، گفت: این خودرو‌ها به شرط دریافت حکم قضایی ترخیص خواهند شد. سیستمی که طراحی کرده اند باعث شده تا کار واردات بهتر انجام شود، هیچ گونه فسادی در آن وجود ندارد و تمام کارها شفاف است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به قاچاق موتور سیکلت در کشور، گفت: متاسفانه بر خلاف اینکه روی واردات خودرو حساسیت وجود دارد، در جلوگیری از واردات موتور حساسیت وجود ندارد و شاید بتوان این را گفت که هیچ نظارتی در واردات موتور سیکلت وجود ندارد، اکنون در بازار مشاهده می‌کنیم موتور سیکلتی که زمانی یک میلیون تومان بود، بیش از 20 میلیون قیمت گذاری شده است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

نظارتی بر واردات موتورسیکلت به کشور نیست/ واردات خودرو شفاف بوده است

چرا قطعات مورد نیاز تولید خودرو به موقع ترخیص نمی شود؟!

موانع ترخیص خودرو از گمرک برداشته شد

9 هزار دستگاه خودرو دپو شده در گمرک ترخیص شدند

آیا آزادسازی واردات خودرو منطقی است؟

اکثر خودروهای وارداتی گمرکات بوشهر مشمول قانون قاچاق است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی