پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو پارس در ایران خودرو

خودرو باید به یک کالای رقابتی تبدیل شود نه سرمایه ای!

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: وزارتخانه در وهله نخست به دنبال افزایش تولید خودرو است تا به‌تدریج آن را از یک کالای سرمایه‌ای به کالایی رقابتی تبدیل کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وزارتخانه در وهله […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۶ دی ۱۳۹۹

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: وزارتخانه در وهله نخست به دنبال افزایش تولید خودرو است تا به‌تدریج آن را از یک کالای سرمایه‌ای به کالایی رقابتی تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وزارتخانه در وهله نخست به دنبال افزایش تولید خودرو است تا به‌تدریج آن را از یک کالای سرمایه‌ای به کالایی رقابتی تبدیل کند.

به گفته این مقام مسوول، اگر در بازار خودرو عرضه از تقاضا پیشی بگیرد، آن‌گاه خودرو هر چه بیشتر به کالای رقابتی تبدیل خواهد شد.

وی اشاره کرد: علاوه بر دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا ۲۴ خودروساز کوچک در کشور وجود دارد که به دنبال تقویت آنها هستیم تا تیراژ تولیداتشان افزایش یابد.

صادقی‌نیارکی بیان کرد: برخی از این خودروسازان خط رنگ‌هایی با ظرفیت سالیانه یکصد هزار دستگاه و حتی ۲۰۰ هزار دستگاه دارند.

وی ادامه ‌داد: آنچه یک خودروساز را از شرکت‌های مونتاژکار متمایز می‌کند، خط رنگ آن، همچنین فرایند رنگ، فرایند بدنه و پرس‌چاپ است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تاکید کرد: برنامه وزارت صنعت این است که اگر به‌طور مثال مجموعه شمارگان تولید این خودروسازان کوچک ۵۰ هزار دستگاه در سال است، آن را به تیراژ چهار برابری یعنی بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش دهد.

وی تصریح‌ کرد: در شرایط کنونی و لزوم مدیریت منابع ارزی که ارز کشور باید به‌طور عمده برای تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی اختصاص یابد، استراتژی وزارتخانه تقویت سمت عرضه از طریق راهکارهای این‌چنینی است.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

تلاش ایران خودرو برای آغاز تولید خودرو با گیربکس اتوماتیک از بهمن ماه سال جاری

هیجانات بازار خودرو فروکش کرد

تازمانی که خودروسازی در انحصار است قیمت ها متعادل نمی شود!

بازار خودرو دوباره به ساحل آرامش رسید

مخالفت کمیسیون صنایع مجلس با فرمول قیمت گذاری شورای رقابت

روزانه 2 هزار دستگاه خودرو راهی بازار می‌شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی