پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آلودگی هوا

کاتالیست حدود 90 درصد خودرو‌های تهران خراب است!

به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، برآورد می‌شود کاتالیست حدود 90 درصد خودرو‌های تهران خراب باشد که نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نمی‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسین شهیدزاده مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان این مطلب از اندازه‌گیری پیوسته کیفیت هوای تهران توسط 21 ایستگاه سنجش شهرداری تهران […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۸ دی ۱۳۹۹

به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، برآورد می‌شود کاتالیست حدود 90 درصد خودرو‌های تهران خراب باشد که نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسین شهیدزاده مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان این مطلب از اندازه‌گیری پیوسته کیفیت هوای تهران توسط 21 ایستگاه سنجش شهرداری تهران و 14 ایستگاه سنجش سازمان حفاظت محیط زیست در سطح شهر تهران خبر داد و اظهار کرد: شهروندان می‌توانند نتایج این اندازه‌گیری‌ها را به طور آنلاین از طریق گوشی تلفن همراه خود مشاهده کنند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با بیان اینکه برخی آلاینده‌ها که به آن‌ها «آلاینده‌های معیار» می‌گویند، به طور مداوم اندازه‌گیری می‌شوند، افزود: از جمله این آلاینده‌ها، ذرات معلق کمتر از 5.5 میکرون است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین آلاینده هوای تهران در زمستان‌ها ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و در تابستان‌ها آلاینده اُزُن است، اظهار کرد: پاک‌ترین ماه امسال پایتخت، فروردین بود که بر اساس روش جدید محاسبه شاخص، 15 روز هوای پاک داشتیم و آلوده‌ترین ماه تابستان تیرماه بود که 20 روز، آلاینده اُزُن بالاتر از حد مجاز رفت.

شهیدزاده با بیان اینکه در آذر نیز هوای تهران ناسالم بود و اصولاً هر سال با سرد شدن هوا، ارتفاع لایه مرزی پایین می‌آید و باد کم می‌شود و همزمان، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون افزایش می‌یابد، تصریح کرد: سال 97 وضعیت کیفیت هوای تهران نسبت به سال‌های پیش از آن عالی بود، زیرا که پایتخت، متلاطم‌ترین جو و پربارش‌ترین سال را پشت سر گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه از سال 96 که «قانون هوای پاک» ابلاغ شده است تا الآن، هیچ موتورسیکلتی اسقاط نشده است در صورتی که بر اساس این قانون، قرار بود به ازای تولید هر موتورسیکلت نو یک موتورسیکلت آلاینده اسقاط شود، تأکید کرد: با توجه به آمار کم خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر، برآورد می‌شود کاتالیست حدود 90 درصد خودرو‌های تهران خراب باشد که نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه در تهران بیش از سه میلیون دستگاه خودرو وجود دارد که حدود یک میلیون و 200 هزار دستگاه آن به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کرده و بقیه به دلیل انجام معاینه فنی استاندارد و سخت‌گیرانه در مراکز مکانیزه معاینه فنی تهران به مراکز اطراف شهر مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه نظارت کافی بر روی این مراکز وجود ندارد و در صورت برخورد با متخلفان هم این برخورد، بسیار ضعیف و غیر بازدارنده است.

انتهای پیام/ منبع: پرشین خودرو

جریمه موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی

جلوگیری پلیس از تردد موتورسیکلت های دودزا در سطح شهر از امروز

جزئیات ممنوعیت تردد شبانه خودروهای سنگین اعلام شد

آیا قوانین هوای پاک اجرا می شود؟/ خالی کردن فضای پارکینگ به چه قیمتی؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی