پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رئیس_شورای_رقابت_رضا_شیوا

قیمت خودروها تا پایان سال تغییر نخواهد کرد

به گفته رئیس شورای رقابت، با توجه به کاهش قیمت در بازار خودرو طی روزهای اخیر این شورا تصمیم گرفت که هیچ افزایش قیمتی در خصوص خودروها تا پایان سال اعمال نشود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا شیوا رئیس شورای رقابت اظهار کرد: در جلسه روز گذشته شورای رقابت تورم بخشی از بانک […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۹

به گفته رئیس شورای رقابت، با توجه به کاهش قیمت در بازار خودرو طی روزهای اخیر این شورا تصمیم گرفت که هیچ افزایش قیمتی در خصوص خودروها تا پایان سال اعمال نشود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا شیوا رئیس شورای رقابت اظهار کرد: در جلسه روز گذشته شورای رقابت تورم بخشی از بانک مرکزی به دستمان رسید که درخصوص خودرو نزدیک به ۱۴ درصد بود.

وی گفت: با توجه به شاخص میزان بهره‌وری و کیفیت که مطابق فرمول باید از قیمت‌ها کاسته شود و همچنین در نظر گرفتن تورم بخشی ۱۴ درصدی باید حداکثر ۱۰ درصد تورم شامل حال خودرو سازان می‌شد.

شیوا ادامه داد: از آنجایی که بازار خودرو در روزها و هفته‌های گذشته روند ریزشی قیمتی به خود گرفته و امیدواریم این کاهش ادامه داشته باشد این شورا نخواست تا با افزایش دادن قیمت‌ها دوباره بازار را هیجانی کند.

وی افزود: براین اساس تصمیم گرفتیم تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی در خودروها نداشته باشیم.

رییس شورای رقابت یادآور شد: زمانی تورم کشور بسیار بد و لجام گسیخته بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم هر سه ماه یک بار با درنظر گرفتن تورم بخشی قیمت‌های جدید ارائه کنیم اما اکنون میزان تورم در مسیری قابل کنترل افتاده و همه بازارها روند کاهشی گرفته است براین اساس شاید در آینده نسبت به تغییر هر ۶ ماه یک بار قیمت‌ها و شاید همچون گذشته به تغییر همه ساله قیمت‌ها اقدام کنیم.

وی اشاره کرد: تا پایان امسال با توجه به اتفاقات مختلف جهانی، وضعیت تحریم‌ها، فروش نفت و غیره بازار را رصد خواهیم کرد و براساس آن تصمیم می‌گیریم که چه اقدامی انجام دهیم.

شیوا همچنین درخصوص تصمیم پیشین شورای رقابت درباره تفاوت قیمت‌گذاری خودروهای لوکس و با قیمت بالاتر ایران خودرو و سایپا اشاره کرد: آن فرمول یک شرط مهم داشت و آن افزایش تولید ۵۰ درصدی در دی ماه بود اما ظاهرا این شرط اجرایی نشده و افزایش تولید یادشده به راحتی امکان‌پذیر نیست.

وی در عین حال یادآور شد: خودروسازان به انواع و اقسام شیوه‌ها مخالفت خود را با فرمول قبلی اعلام کرده بودند و این فرمول زمانی کارآیی خواهد داشت که خودروسازان، ایدرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت با یکدیگر همکاری داشته و افزایش تولید اتفاق بیافتد.

وی در پایان یک بار دیگر تاکید کرد: قیمت گذاری خودروها تا پایان سال و با توجه به نیمه تعطیل بودن فروردین ماه ۱۴۰۰ از همان فرمول قبلی تبعیت خواهد کرد و هیچ افزایش جدیدی در قیمت‌ها اعمال نخواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی