پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

ایجاد کنسرسیوم تولید خودرو در تبریز

سخنگو و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از تشکیل یک کنسرسیوم ( انجمن ) تولید خودرو با برند آذربایجان در تبریز با هم افزایی و مشارکت فعالان صنعت خودرو در آذربایجان شرقی، خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدحسین فرهنگی سخنگو و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

سخنگو و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از تشکیل یک کنسرسیوم ( انجمن ) تولید خودرو با برند آذربایجان در تبریز با هم افزایی و مشارکت فعالان صنعت خودرو در آذربایجان شرقی، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدحسین فرهنگی سخنگو و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از چند سال پیش تبریز به عنوان قطب سوم خودرو در کشور مطرح شده و ایجاد کنسرسیوم تولید خودرو برای تحقق این هدف شکل می گیرد.

وی افزود: مسئولان مربوطه آذربایجان شرقی و مدیران موفق بخش تولید استان در نشست مشترکی مسوولیت شکل‌گیری این کنسرسیوم را بر عهده گرفتند.

فرهنگی تاکید کرد: اینکه مونتاژ موقتی خودرو ایجاد کنیم مناسب تبریز و آذربایجان نیست و در واقع هدف ما را تامین نمی‌کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: برای ایجاد قطب سوم خودرو در تبریز زیرساخت‌ها آماده نبود ولی اکنون زیرساخت های آن به لحاظ مسائل حقوقی و مالکیتی مهیا شده است.

فرهنگی یادآوری کرد: اقدامی موثر خواهد بود و آثار مثبت در پی خواهد داشت که به‌صورت زیرساختی و زیربنایی انجام شود بر این اساس با ساخت خودروی برند آذربایجان توسعه صنعتی، اقتصادی و اشتغال مناسب در منطقه ایجاد می شود.

13 واحد خودرو سازی و واحدهای متعدد صنایع فولاد در استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند و 35 درصد قطعات خودرو در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

مرکز تحقیق و نوآوری کروز با سرمایه گذاری صد در صدی بخش خصوصی راه اندازی شده است

گام های بلند کروز در داخلی سازی قطعات محسوس است

100 هزار میلیارد تومان، حجم کل رانت موجود در صنعت خودرو/ دولت برنامه ای ندارد؟

قطعه سازی کروز در زمینه نوآوری قدم های لازم را برداشته است/ می خواهیم صاحب صنعت قطعه سازی باشیم

استفاده حداکثری ایران خودرو از ظرفیت قطعه‌سازی استان مرکزی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی