پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تارا

تارا، نخستین خودرو ایرانی با 99.5 درصد داخلی سازی

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی، خودرو تارا نخستین خودرویی است که تولید آن با 99.5 درصد داخلی سازی شروع و قراردادهای آن منعقد شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور در خصوص میزان داخلی سازی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی، خودرو تارا نخستین خودرویی است که تولید آن با 99.5 درصد داخلی سازی شروع و قراردادهای آن منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور در خصوص میزان داخلی سازی خودرو تارا، گفت: خودروی تارا اولین خودرویی است که تولید آن با ۹۹.۵ درصد داخلی سازی شروع و قرارداد‌های آن منعقد شده است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور بیان کرد: تامین قطعات برای خودروی تارا با مشکل رو به رو است، یعنی در بحث کلان مشکلات نقدینگی، ارز و … را داریم که ناگزیر خودروی تارا را هم تحت تاثیر قرار داده است.

محبی نژاد ادامه داد: پیشنهادی که به ایران خودرو داده ایم، این بود که بودجه تارا و گردش مالی و نقدینگی آن را از سایر پروژه‌ها جدا کند تا کسانی که در زنجیره تامین قطعات خودرو‌های جدید مشارکت دارند، فعال شوند. اگر نظام قیمت گذاری درست باشد، انگار خودرویی جدید متولد شده و از پایه و اساس درست کار خواهد کرد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور با بیان اینکه در فرآیند ساخت قطعات پیشرفته موتور تارا حساسیت و دقت بالایی به کار گرفته شده است، گفت: به جرات می توان گفت توان و گشتاور موتور این خودرو به میزان هفت درصد نسبت به موتور TU ۵ فعلی افزایش یافته است.

محبی نژاد با اشاره به مشکلات صنعت خودروسازی و قطعه سازی در کشور، گفت: صنعت قطعه سازی نیاز به مشوق دارد تا همپای خودروسازان حرکت کند و اکنون راه رسیدن به اهداف افق ۱۴۰۴ برای صنعت قطعه سازی خودرو مشخص نیست. اگر در دو سال آینده از قطعه سازان خودرو حمایت نشود آنان با خطر حذف از بازار و بیکاری کارگرانشان روبرو می‌شوند. نباید بگذاریم خودروسازی به مونتاژ کاری تبدیل شود چرا که مجدد باعث سرکوب این صنعت خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آمادگی تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو را داریم

جلوگیری از خروج ۴ میلیون دلار ارز در تولید قالب‌های «تارا»

تارا تنها یک محصول جدید نیست/ از دانش پلتفرمی تا بهبود اتوماسیون تولید

مقیمی: با همکاری خوب قطعه ‌سازان، عرضه «تارا» به موقع خواهد بود

۱۰ هزار مشتری «تارا» مشخص شدند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی