پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف

بیمه شخص ثالث چه نوع خسارتی را پوشش نمیدهد؟

یکی از بیمه‌هایی که در ایران از قانون ویژه مصوب مجلس برخوردار بوده و در نوع خود کامل‌ترین است، بیمه شخص ثالث نام دارد. بیمه شخص ثالث نوعی از بیمه است که به دارندگان وسایل نقلیه مانند ماشین‌های سواری، کامیون‌ها، موتورها و اتوبوس‌ها تعلق می‌گیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو یکی از بیمه‌هایی که […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

یکی از بیمه‌هایی که در ایران از قانون ویژه مصوب مجلس برخوردار بوده و در نوع خود کامل‌ترین است، بیمه شخص ثالث نام دارد. بیمه شخص ثالث نوعی از بیمه است که به دارندگان وسایل نقلیه مانند ماشین‌های سواری، کامیون‌ها، موتورها و اتوبوس‌ها تعلق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یکی از بیمه‌هایی که در ایران از قانون ویژه مصوب مجلس برخوردار بوده و در نوع خود کامل‌ترین است، بیمه شخص ثالث نام دارد. بیمه شخص ثالث نوعی از بیمه است که به دارندگان وسایل نقلیه مانند ماشین‌های سواری، کامیون‌ها، موتورها و اتوبوس‌ها تعلق می‌گیرد.

دلیل اصلی این که گفتیم بیمه شخص ثالث کامل است، کنترل‌ها و نظارت‌هایی است که توسط دولت و قانون برای اجرای آن انجام می‌شود.

در واقع اگر مهلت استفاده از بیمه شخص ثالث شما تمام شود، دیگر اجازه ندارید در سطح شهر تردد کنید. بنابراین باید آن وسیله را متوقف کنید، در غیر این صورت پلیس شما را جریمه خواهد کرد.

علاوه بر مطالب فوق داشتن بیمه شخص ثالث در خرید و فروش وسایل نقلیه اهمیت بالایی دارد و در صورتی که این بیمه را نداشته باشید، خریدوفروش خودرو به مشکل برخواهد خورد. برای مثال اگر در حین رانندگی با یک شی خارجی تصادف کنید و سر شما آسیب بیند، باید خسارت وارد شده بر شما و وسیله نقلیه را خودتان بپردازید.

بیمه شخص ثالث چه خسارت‌هایی را جبران می‌کند؟

داشتن بیمه شخص ثالث بسیار مهم است چرا که این بیمه خسارت‌هایی را جبران می‌کند که باعث رفاه حال شما خواهد شد و هزینه‌های ناشی از اتفاقات غیر مترقبه را جبران خواهد کرد. این موضوع موجب می‌شود تا با خیالی آسوده و به دور از ترس و اضطراب، در سطح شهر به فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهید.

بیمه شخص ثالث خسارت‌های زیر را جبران می‌کند:

• آسیب‌هایی که ناشی از تصادفات رانندگی است، مانند آسیب‌های وارد شده به افراد حاضر در وسیله نقلیه

• آسیب‌های مالی مانند خسارت وارد شده بر وسیله نقلیه شخصی

• آسیب‌هایی که بر افراد در مواقع بسیار جدی وارد می‌شود، مانند آسیب‌های بدنی که منجر به الزام دیه عضو خواهد شد.

جالب است بدانید که در صورت مقصر شناخته شدن شما در تصادف، تمامی‌ خسارت‌های وارد شده بر خودروی شخص دیگر باید از بیمه شخص ثالث شما پرداخت شود اما در هر صورت بیمه هزینه را تقبل خواهد کرد.

قیمت بیمه شخص ثالث به چه عواملی وابسته است؟

قیمت بیمه شخص ثالث بر اساس فاکتورهای گوناگونی مشخص می‌شود. تعرفه اصلی این بیمه بر پایه دیه کامل یک فرد در ماه حرام است. البته تعداد سیلندرهای خودرو نیز در این تعرفه اثرگذار هستند، اما نمی‌توان به طور دقیق این تاثیر را مشخص کرد. بانک مرکزی به طور سالانه برای اطلاع از تعرفه‌ها جدولی ارائه می‌دهد که شامل اطلاعات لازم در زمینه فاکتورهای موثر در قیمت بیمه شخص ثالث است.

در سال 1399 قیمت بیمه شخص ثالث به این شکل بود: دیه یک فرد کامل در ماه حرام معادل 440 میلیون تومان و در ماه غیر حرام معادل 330 میلیون تومان
از جمله هوامل دیگر تاثیرگذار در تعیین قیمت بیمه شخص ثالث باید به این موارد اشاره کنیم:

• عمر خودرو

• داشتن خودروهای پیکان، رنو و پراید که نرخ بیمه آن‌ها متفاوت از سایر خودروها است.

• قدرت و تعداد سیلندرهای یک خودرو

• نوع خودرو مانند شخصی یا عمومی‌ (مثل تاکسی‌ها)، درون‌شهری با برون‌شهری

تا این جا گفتیم که بیمه شخص ثالث چه خسارت‌هایی را جبران می‌کند اما از استثناهای این موضوع صحبت نکردیم. در ادامه به بررسی مواردی می‌پردازیم که این بیمه آسیب‌های ناشی از آن‌ها را جبران نمی‌کند.

بیمه شخص ثالث کدام آسیب‌ها را جبران نمی‌کند؟

بیمه شخص ثالث آسیب‌های زیر را جبران نخواهد کرد.

• ماشین‌های باربری در صورت تصادف و مقصر شناخته شدن در آن، مشمول جبران خسارت از سمت بیمه شخص ثالث نیستند.

• علاوه بر موارد بالا، نداشتن گواهینامه و سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت ماشین نیز جزو موضوعات جبران‌ناپذیری بیمه است.

• اگر مشخص شود که فرد حادثه دیده از قصد تصادف کرده است، هیچ آسیبی جبران نخواهد شد. مثلا اگر خانم بارداری برای سقط جنین از قصد تصادف کند، دیه به او تعلق نمی‌گیرد.

• آسیب‌هایی از قبیل پرتوهای رادیواکتیو و بازتاب‌های اتمی‌ مشمول جبران نیستند.

• تصادف‌هایی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی و استعمال مخدرها اتفاق افتد، مشمول بندهای جبران خسارت بیمه شخص ثالث نمی‌شود.

برای داشتن سواری ایمن و مطمئن بیمه شخص ثالث را در اولویت قرار دهید و نسبت به امورات مربوط به آن یا تمدید بیمه جدی باشید. در صورت انجام این کارها هیچ مشکلی در رانندگی شهری رخ نمی‌دهد و جان و مال شما هموطنان در امنیت کامل خواهد بود.

بیمه بدنه خودرو چیست و چرا اهمیت دارد

بیمه بدنه، بیمه‌ای است اختیاری که برای جبران خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو، خدماتی را ارائه می‌کند. این بیمه خدماتی را در غالب پوشش بیمه خطرات اصلی و پوشش بیمه خطرات فرعی عرضه می‌کند که برای استفاده از خدمات فرعی باید پوشش بیمه خطرات اصلی را نیز خریداری کنید.

بیمه بدنه خودرو به دلیل خدمات زیادی که ارائه می‌کند اهمیت دارد. علاوه بر خدمات زیاد بیمه بدنه، قیمت آن نیز مقرون به صرفه است و کلیه وسایل نقلی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

خدمات بیمه بدنه خودرو

خدمات بیمه بدنه خودرو در خطرات اصلی شامل سرقت، آتش‌سوزی و خساراتی است که هنگام نجات به خودرو وارد می‌شود.

برای استفاده از پوشش خطرات فرعی نیز می‌توانید با پرداخت مبلغ بیشتری به شرکت بیمه، از این خدمات بهره‌مند شوید. این خدمات شامل شکسته شدن شیشه، تعویض لاستیک، حذف فرانشیز، پرداخت خسارت‌هایی که در خارج از کشور به خودرو وارد شده است، پوشش حذف استهلاک و غیره است.

ارائه خدمات فوری بیمه شخص ثالث با بیمه بازار

بیمه بازار یک سایت ارئه دهنده خدمات بیمه‌ای است. از جمله این خدمات می‌توان به نحوه محاسبه آنلاین هزینه بیمه شخص ثالث اشاره کرد.

برای استعلام بیمه شخص ثالث لازم است کارت ماشین و بیمه ‌نامه قبلی خود را در دست داشته باشید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، می‌توانید هزینه بیمه شخص ثالث را محاسبه کنید.

در سایت بیمه بازار علاوه بر محاسبه بیمه شخص ثالث می‌توانید به صورت آنلاین بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث را بخرید و در کمترین زمان ممکن، این بیمه‌ها برای شما ارسال خواهد شد.

در این سایت امکانات زیادی برای شما عزیزان فراهم شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مقایسه، مشاوره و خرید اینترنتی انواع مختلف بیمه اشاره کرد.
برای استعلام و نحوه محاسبه بیمه شخص ثالث و خرید آن، همچنین خرید بیمه بدنه می‌توانید به سایت بیمه بازار مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی