پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید دنا

رشد حدود ۱۷ برابری ظرفیت تولید خودرو پس از پیروزی انقلاب اسلامی

طبق آمار منتشره توسط وزارت صمت، میزان تولید خودرو در کشور در مقایسه با ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی افزایش ۱۶.۸ برابری داشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در سال 57 و ابتدای انقلاب خودروسازان داخلی فقط 160 هزار دستگاه خودرو تولید می‌کردند. این ظرفیت تا سال 92، یک میلیون و 900 هزار دستگاه […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

طبق آمار منتشره توسط وزارت صمت، میزان تولید خودرو در کشور در مقایسه با ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی افزایش ۱۶.۸ برابری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در سال 57 و ابتدای انقلاب خودروسازان داخلی فقط 160 هزار دستگاه خودرو تولید می‌کردند.

این ظرفیت تا سال 92، یک میلیون و 900 هزار دستگاه بود. بر این اساس در هفت سال گذشته در دولت «تدبیر و امید» ظرفیت تولید خودروی سواری رشد 42 درصدی داشته است.

برپایه این گزارش، ظرفیت تولید خودروی سواری در پایان سال 96 به 2 میلیون و 214 هزار دستگاه و پایان سال 97 به 2 میلیون و 607 هزار دستگاه رسید.

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید 625 هزار و 300 دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و رشد 18.8 درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

همچنین بررسی آمارهای منتشر شده سامانه کدال، حاکی از تولید 730 هزار و 787 دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه است.

تولید خودرو در ایران با تاسیس دو کارخانه «جیپ» و «مرت» از سال 1336 آغاز شد. پس از آن در سال 1341 کارخانه صنعتی ایران ناسیونال (ایران‌خودرو فعلی) با سرمایه اولیه یک میلیون ریال تاسیس شد و در سال 1342 مورد بهره برداری قرار گرفت. در سال 1346 تاسیسات خودروسازی پیکان با ظرفیت 6 هزار دستگاه در سال راه اندازی شد، که بعدها به تدریج تا 120 هزار دستگاه در سال توسعه یافت.

امروز از افزایش تولید خودرو با توجه ویژه به خودروسازان کوچک به عنوان استراتژی وزارت صنعت برای رفع انحصار از صنعت خودرو یاد می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

نیاز سالانه بازار خودرو چقدر است؟

لغو قیمت گذاری دستوری به شرط و شروط واردات!

تبدیل خودرو به یک کالا مصرفی، یکی از سیاست های وزارت صمت

به توان تولیدکنندگان داخلی ایمان داریم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی