پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا

سایپا هنوز خودرویی به آفریقا صادر نکرده است/ انتشار تغییرات کارگاهی توسط شرکت آفریقایی به نام سایپا یک بداخلاقی رسانه‌ای است

سرپرست معاونت صادرات گروه سايپا مي‌گويد كه این گروه خودروسازی هنوز هیچ محصولی به آفریقا صادر نکرده اما يك شركت در آفریقای جنوبی كه مذاكراتي براي صادرات محصولات سايپا با آن صورت گرفته در حال بررسي و مناسب سازی خودرو کوییک براي عرضه در بازار آفريقاي جنوبي است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علي […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

سرپرست معاونت صادرات گروه سايپا مي‌گويد كه این گروه خودروسازی هنوز هیچ محصولی به آفریقا صادر نکرده اما يك شركت در آفریقای جنوبی كه مذاكراتي براي صادرات محصولات سايپا با آن صورت گرفته در حال بررسي و مناسب سازی خودرو کوییک براي عرضه در بازار آفريقاي جنوبي است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علي كريمي، درباره فيلم و عكسي كه در فضای مجازی منتشر شده و در آن گروه سایپا مورد هجمه قرار گرفته است، توضیح داد: اخيرا فيلم و عكس هايی از یک خودرو كویيك در برخی سایت ها و فضاي مجازي منتشر شده كه فرمان آن سمت راست اما دکمه‌های کنترل آینه و بالابر شیشه‌ها، سمت چپ است.

در این خصوص ابتدا بايد تاكيد كنم كه سايپا هيچ خودرويی به كشورهاي آفريقايی صادر نكرده و انتشار تغییرات کارگاهی توسط شرکت آفریقایی به نام سایپا، کذب و یک بداخلاقی رسانه‌ای است.

کریمی با انتقاد از رسانه‌ها و پیج‌های فضای مجازی که به صورت غیرمستند و با هدف تخریب صنعت خودرو کشور چنین اخبار مضحکی را منتشر می‌کنند، ادامه داد: یک شركت استارتاپی به نام مورزا چند دستگاه خودرو کوییک را از سایپا خریداری کرده و به عنوان نمونه به زيمباوه و آفریقای جنوبی برده است تا با توجه به نياز آن كشور‌ها تحقيقات توسعه‌ای متناسب با نیاز خود را روي آن انجام دهد لذا تغییرات صورت گرفته توسط آنها هیچ ارتباطی با گروه خودروسازی سایپا ندارد.

وي با بيان اينكه قرارگيری فرمان خودرو در سمت راست توسط مهندسان شركت مورزا و به صورت کارگاهی صورت گرفته، افزود: اقدامات این شرکت تنها در مرحله تحقيقاتي است و با تجاري‌سازي فاصله زيادي دارد و اگر قرار باشد تغييراتي روي خودروي كویيك صورت گيرد، سايپا بايد آن را تائید کند تا اين خودرو بر اساس استانداردهای موجود در آفريقاي جنوبي عرضه شود.

وي افزود: صادرات يكي از مقوله هاي بسيار مهمي است كه گروه خودروسازي سايپا دنبال مي كند؛ از اين رو در راستاي توسعه صادرات به كشورهاي آفريقايی همكاري هاي مشترك در حال پيگيري است.

کریمی گفت: در حال حاضر مجموعه سايپا به صورت مستقل پروژه تحقيقاتي براي توليد خودروي فرمان راست ندارد اما اگر قرار باشد چنين امري پيگيري شود در قالب سرمايه‌گذار مشترك امكان‌پذير خواهد بود.

انتهای پیام/

اولین کراس اوور از مگاپلت‌فرم ایرانی وارد خط تولید شد/ ثبت رکورد کمترین فاصله زمانی از رونمایی تا ورود به خط تولید به نام سایپا آریا

خبر مخالفت سازمان محیط زیست با شماره‌گذاری خودرو شاهین اشتباه است/ سازمان محیط‌زیست از پروژه ملی شاهین در چارچوب قوانين حمایت می‌کند

فروش فوری و بدون قرعه کشی پراید ۱۵۱

قرعه‌کشی ۶ محصول طرح فروش فوق العاده و ۹محصول طرح پیش فروش یکساله سایپا انجام شد/ اسامی منتخبين امشب اعلام می‌شود

افتتاح و بهره‌برداری از طرح های زیرساختی، خدماتی و فرهنگی زامیاد/ آغاز تولید وانت نيسان سال زامیاد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی