پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

افتتاح خط تولید 6 سرعته (1)

رونمایی از خط تولید گیربکس شش سرعته با حضور وزیر صمت

مراسم رونمایی از خط تولید اولین گیربکس شش ساعته با حضور وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ایران خودرو برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو مراسم رونمایی از خط تولید اولین گیربکس شش ساعته طراحی و ساخت داخل در شرکت نیرومحرکه در استان قزوین با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صمت، مقیمی مدیرعامل […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۹

مراسم رونمایی از خط تولید اولین گیربکس شش ساعته با حضور وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ایران خودرو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

مراسم رونمایی از خط تولید اولین گیربکس شش ساعته طراحی و ساخت داخل در شرکت نیرومحرکه در استان قزوین با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صمت، مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو و جمعی از مدیران خودرویی کشور برگزار شد.

در این پروژه طبق گفته مقیمی مدیرعامل ایران خودرو ۸۵ شرکت سازنده داخلی حضور دارند.

برای ساخت گیربکس شش ساعته ۳۵ نفر با سن رنجی ۳۲ سال با تکیه بر دانش و نهضت داخل تلاش کردند.

در این مراسم جمالی‌پور استاندار قزوین، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم قزوین در مجلس نیز حضور داشتند.

فرشاد مقیمی

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از خط تولید اولین گیربکس شش ساعته طراحی و ساخت داخل با عرض خیرمقدم به همه مهمانان این مراسم به ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این گروه صنعتی یکی از بزرگترین گروه‌های تولید در حوزه خودرویی است که زحمات بسیاری را در زمان کوتاهی متحل شدند که باید ویژه از آنها تشکر کرد.

وی افزود: در شرکت نیرپ محرکه روزانه ظرفیت تولید ۴۰۰ گیربکس شش ساعته وجود دارد و از فردا ۶ خودرو رانا با گیربکس ۶ ساعته تولید می شود و به زودی محصولات بیشتری از جمله دنا پلاس نیز در زمره این خط تولید قرار می‌گیرند.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه که این گیربکس فقط در محصولات ایران خودرو استفاده می شود تصریح کرد: نیرو محرکه یکی از مهم ترین شرکت‌های ایران خودرو است اما به محصولات سایپا نیز ارائه خدمت می کند و در حال حاضر گیربکس خودرو شاهین در این شرکت طراحی می شود.

مقیمی اشاره کرد: بیش از ۱۰۰ شرکت خصوصی همراه ما بودند که باید از آنها تشکر کنیم و بگوییم با کمک آنها ما به زودی خط تولید انبوه گیربکس ۶ ساعته را استارت خواهیم زد.

وی تاکید کرد: در استان قزوین حدود ۳۵ قطعه ساز قطعات ایران خودرو را تامین می کنند و می توان گفت استان قزوین یک استان صنعتی و ارزشمند است.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه اظهارات سردار حاجی زاده ایده ساخت گیربکس اتوماتیک را در مجموعه ایران خودرو استارت زد اظهار کرد: مجموعه ایران خودرو و نیرو محرکه در کنار جهش تولید در حوزه نوآوری نیز قدم‌های بسیار بزرگی برداشته است که در نوع خود بینظر است.

مقیمی در ادامه افزود: نقشه راه و برنامه مجموعه ما در حوزه ساخت گیربکس مشخص شده است و ساخت گیربکس جدید با حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: طراحی و ساخت تولید گیربکس شش ساعته از تمام جوانب به دست متخصصان داخلی بوده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ روند تولید گیربکس اتوماتیک را استارت زدیم.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها گفت: تیم طراحی این پروژه میانگین سنی ۳۲ سال دارند و ما در تمامی بخش‌ها جز قطعات متوصله با تکیه بر ساخت داخل وارد عمل شدیم که انشاالله این موضوع نیز با همکاری سازمان هوافضا سپاه برطرف خواهد شد.

مقیمی در ادامه اظهار کرد: کاهش ۷ تا ۹ درصدی مصرف سوخت، کاهش اصطکاک و صدای موتور و موارد بیشمار دیگر از مزایای استفاده از گیربکس شش ساعته است.

وی درباره صرفه‌جویی صورت گرفته در حوزه ساخت گیربکس افزود: این گیربکس با ۱۳۰ یورو ساخته می شود در حالیکه برای خرید آن باید ۳۳۰ یورو پرداخت می‌شد.

مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد: کاهش مصرف سوخت در سطح ملی، استفاده از زنجیر ساخت و‌ تولید داخلی و ایجاد مرکز نوآوری گیربکس از جمله دستاوردهای این طرح است.

مقیمی در پایان اشاره کرد: تامین منابع مالی مورد نیاز، استفاده از پتانسیل ایجاده شده در سطح ملی و مساعدت در اخذ تسهیلات بانکی از جمله مطالبات ماست که امیدواریم با عنایت وزیر صنعت و منابع استانی تامین شود تا ما بتوانیم در بخش صنعت به عنوان یک سرباز به بهترین شکل ممکن ایفای نقش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی