به گفته سخنگوی انجمن تایر، گر ممنوعیت صادرات تایر برقرار باشد به طور حتم جذابیت سرمایهگذاری در حوزه تایر کاهش خواهد یافت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایر با اشاره به اینکه در 10 ماهه نخست امسال حجم تولید کارخانجات تایر به میزان یک سال تولید در سال گذشته بوده […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایر با اشاره به اینکه در 10 ماهه نخست امسال حجم تولید کارخانجات تایر به میزان یک سال تولید در سال گذشته بوده است، اظهار کرد: این موضوع یک دستاورد مهم برای صنعت تایر به شمار میآید البته درصددیم در سال آینده رشد تولید را افزایش بیشتری دهیم.
وی با توضیح این موضوع که نیاز تایر های سواری در کشور سالانه حدود 20 تا 21 میلیون حلقه است، بیان کرد: در سال آینده با تکیه بر توانمندی داخلی بیش از نیاز بازار تایر سواری تولید خواهیم کرد . برای تحقق این افزایش تولید سرمایه گذاری های زیادی صورت گرفته است.
این فعال صنعت تایر تشریح کرد: متأسفانه ممنوعیت صادرات طی دو سال اخیر برای تولیدکنندگان تایر اعمال شده که به نظر میرسد در شرایط فعلی که تولید با مازاد روبه رو است این ممنوعیت ها باید برطرف شود. سوال تولیدکنندگان از دولت این است چرا نمیگذارید صادرات انجام دهیم!
وی با اشاره به اینکه سرمایهگذاریهای زیاد در تولید تایر های سواری شده است، تصریح کرد: اگر ممنوعیت صادرات تایر برقرار باشد به طور حتم جذابیت سرمایهگذاری در حوزه تایر کاهش خواهد یافت.
تنها در ادامه صحبت های خود به تولید تایر های باری و اتوبوسی هم اشاره کرد و گفت: در بخش تایرهای باری و اتوبوسی ما با دو نوع تایر بایاس و رادیال روبه رو هستیم که در حوزه بایاس نیاز بازار به صورت کامل توسط تولید کننده داخلی تأمین می شود اما در تایررادیال ما با کمبود تولید مواجهه هستیم. البته قرار است در سال آینده با سرمایه گذاری های انجام شده میزان تولید تایر رادیال هم در کشور افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر تعرفه واردات تایر رادیال حدود 5 یا 6 درصد است که همین امر سرمایه گذاری داخلی را برای تولید این تایرها اقتصادی نمی کند به همین منظور از دولت می خواهیم برای حمایت از تولیدکننده داخلی تجدید نظرهای لازم را در تعرفه تایر های رادیال انجام دهد.
انتهای پیام/ منبع: تسنیم
دیدگاه خود را بنویسید