پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دپو خودروهای وارداتی در گمرک

خودروهای قاچاق اسناد و مدارک جعلی دارند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد: مشاهده شده در برخی موارد خودروهای وارداتی قاچاق، اسناد و مدارک خودروهای تصادفی را دارا هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سردار سرتیپ سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: برخی مواقع مشاهده می ‌کنیم فردی خودروی لوکس دارد، اما اجازه تردد ندارد بنابراین پلاک […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد: مشاهده شده در برخی موارد خودروهای وارداتی قاچاق، اسناد و مدارک خودروهای تصادفی را دارا هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سردار سرتیپ سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: برخی مواقع مشاهده می ‌کنیم فردی خودروی لوکس دارد، اما اجازه تردد ندارد بنابراین پلاک خودروی دیگرش را باز می‌کند و بر روی این خودرو نصب می‌کند که این موضوع جعل و در صورت مشاهده پلیس آن را توقیف می‌کند.

وی در این راستا اشاره کرد: همچنین مشاهده شده است به فرض پرادوی سفید رنگی چپ می‌کند، اما اسناد و مدارک آن باقی است بنابر این خودروی دیگری را جایگزین و اسناد و مدارک آن را برای خودروی قاچاق استفاده می‌ کنند.

این مقام مسئول تشریح کرد: گرچه پارکینگ‌های پلیس و ستاد تملیکی مملو از این خودروهاست و این خودرو‌ها توقیف شده است به هر صورت اگر خودروی لوکس و قاچاقی را مردم می‌ بینند که شماره گذاری شده است مطمئن باشند که اسناد آن جعلی است و پلیس این خودرو‌ها را سریعاً توقیف می‌کند بنابر این از خرید آن باید صرف نظر کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ خودرویی بدون مجوز به صورت وارداتی توسط پلیس شماره گذاری نمی ‌شود و نخواهد شد، این بحث را ما کلاً رد می‌کنیم، زیرا هیچ استانی نمی‌تواند راساً نسبت به شماره گذاری اقدام کند تا قبل از این که vin آن توسط راهور ناجا ابلاغ شود.

به گفته وی، از سال ۹۷ واردات خودرو به کشور ممنوع شده و عمده خودرو‌هایی که در کشور پلاک شده مربوط به سال ۲۰۱۷ است البته اندکی هم مربوط به سال ۲۰۱۸ است.

سردار هادیانفر افزود: براساس مصوبه هیئت وزیران از سال ۹۷ ورود خودرو ممنوع شده است گرچه براساس مصوبه هیئت وزیران ۱۳ هزار دستگاه خودرو وارداتی در پارکینگ‌ها در اختیار گمرک بود که ۸۵ درصد آن‌ها ترخیص شد و هنوز بخشی از آن باقی مانده که در حال انجام است.

وی متذکر شد: براساس قانون خودرو‌هایی که در اختیار سازمان تملیکی و یا سفارتخانه‌ها قرار دارد می‌توانند خودروهایشان را بفروشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره کرد: بحث شماره گذاری به صورت تمرکزی در ناجا اتفاق می‌افتد و این سیستم در درگاه گمرک، سازمان استاندارد، محیط زیست و وزارت صمت وجود دارد بنابر این هیچ استانی نمی‌تواند رأساً شماره گذاری کند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: با بررسی این گزارش خودروی پاترولی که می‌گویند ۱۸ میلیارد قیمتش است هشت سیلندر و سال تولید آن ۲۰۱۶ است و مربوط به سفارتخانه مشخصی است که این خودرو پلاک سیاسی داشته و وارد کشور شده است بعد از آن که آن نفر از کشور خارج شده خودروی خود را فروخته و حالا این پلاک شخصی شده و این مجاز است و هیچ محدودیتی ندارد ولو این که دو هزار و ۵۰۰ سی.سی به بالا باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان اشاره کرد: براساس ابلاغی که وجود دارد تمام خودرو‌های آمریکایی و لوکس از سال ۹۸ حتی اگر مربوط به سفارتخانه‌ای باشد اجازه شماره گذاری ندارد.

انتهای پیام/

دستور رئیس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف هر چه سریعتر خودروهای وارداتی

چرا گمرک در خصوص ۴۴ تویوتای توقیفی توضیحی نداده است؟

داستان بنز و ب ام و هایی که استاندارد نیستند!

امکان ترخیص خودروهای آمریکایی از گمرک وجود ندارد

آخرین وضعیت 2 هزار و 783 دستگاه خودرو دپو شده در گمرک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی