پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جایگاه سوخت-بنزین

بنزین تولیدی کشور مطابق با استاندارد یورو ۴ است

به گفته معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران بنزین تولیدی کشور مطابق استاندارد آلایندگی یورو۴ بوده و پیش‌نویس استاندارد یورو ۵ آن نیز تهیه و تدوین شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، با اعلام این خبر در خصوص […]

سبحان قالیباف
جمعه - ۶ فروردین ۱۴۰۰

به گفته معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران بنزین تولیدی کشور مطابق استاندارد آلایندگی یورو۴ بوده و پیش‌نویس استاندارد یورو ۵ آن نیز تهیه و تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، با اعلام این خبر در خصوص استاندارد بنزین وگازوئیل اظهار کرد: واردات بنزین و گازوئیل بر اساس قانون هوای پاک تحت کنترل سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود، هرچند هیچوقت گازوئیل به کشور وارد نشده و بنزین نیز از حدود دو سال پیش وارداتی نداشته و در برخی مواقع حتی صادر می‌شده است.

وی افزود: بنزین تولیدی کشور مطابق استاندارد آلایندگی یورو۴ بوده و پیش‌نویس استاندارد یورو ۵ آن نیز تهیه و تدوین شده است.

مرندی مقدوم افزود: طبق قانون هوای پاک، تا ابتدای شهریورماه امسال به وزارت نفت مهلت داده شده بود تا بنزین و گازوئیل تولیدیمطابق استاندارد ملی باشد و ماده ۱۸ این قانون، جلوگیری از واردات بنزین و گازوئیل غیراستاندارد را بر عهده این سازمان قرار دادهاست.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در پایان اشاره کرد: با توجه به پایان مهلت وزارت نفت، نمونه‌ برداری‌هایسازمان ملی استاندارد برای آزمایش گازوئیل‌های تولیدی آغاز شده و پس از مشخص شدن نتایج آزمون‌ها، در این خصوص اظهار نظرخواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی