پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارخانه تولید موتورهای پرقدرت و کم مصرف تیوان با فرمان رییس جمهوری افتتاح شد

بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه تولید موتورهای پرقدرت و کم مصرف یورو 6 امروز افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت های زیر مجموعه گروه بهمن صبح امروز طی مراسمی با حضور مجازی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه تولید موتورهای پرقدرت و کم مصرف یورو 6 امروز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت های زیر مجموعه گروه بهمن صبح امروز طی مراسمی با حضور مجازی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، مدیران دولتی، جمعی از نمایندگان مجلسو مقامات عالی رتبه کشور افتتاح شد.

شرکت تیوان طی طرح کلان ملی، طراحی و تولید خانواده موتورهای سه و چهار سیلندر با توان 75 تا 155 اسب بخار و گشتاورهایمتفاوت 100 تا 250 نیوتن متر را به عهده دارد. از ویژگی های این موتور می توان به قدرت بالا، کاهش مصرف سوخت، ارتقاء آلایندگی،قابلیت کسب استاندارد یورو6 و استفاده از مدرن ترین فناوری های روز دنیا اشاره کرد. تیوان در ساخت موتورهای خود از فناوری هایجدیدی مانند پاشش مستقیم سوخت داخل محفظه احتراق، بکارگیری توربوشارژ، سرسیلندر یکپارچه با منیفولد خروجی وبه کار گرفتهاست.

خطوط تولید این خانواده موتور، مدرن ترین و پیشرفته ترین خطوط تولیدی صنعت خودرو کشور است که با ظرفیت تولید سالیانه 500هزاردستگاه، به طور همزمان قابلیت ماشین کاری و مونتاژ ۱۰ نوع از موتورهای سه و چهار سیلندر را دارا می باشد. این کارخانه در شهرکصنعتی کاسپین قزوین در زمینی به وسعت ۸ هکتار احداث شده و برای ۶۰۰ نفر مستقیم و 4000 نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد کردهاست.

مجتبی میرسهیل مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان با تاکید بر اینکه خط تولید موتورهای پرقدرت و کم مصرف یورو۶ از اولینقراردادهای برجام با حضور آقای نعمت زاده وزیر سابق صمت بود، تاکید کرد: این قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری در خودروسازی بهشمار‌می رود که البته با برهم خوردن برجام و کنار کشیدن شرکت های اروپایی توانستیم میزان داخلی سازی این خانواده موتور را از ۵۵درصد به ۸۵ درصد برسانیم.

میر سهیل در پاسخ به سوال حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در خصوص تعداد فاز نخست تولید در سال جاری گفت: ۲۰ هزاردستگاه موتور برای خودروهای گروه بهمن در نظر گرفتیم و با برنامه ریزی صورت گرفته برای سایر خودروسازان روند افزایش تولید داریم.

راه اندازی آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته با همکاری تیوان

ایجاد آزمایشگاه ملی قوای محرکه پیشرفته (الکتریکی، هیبریدی و احتراقی) از ابتدای سال ۹۸ بر اساس تفاهم نامه سه جانبه شرکتتیوان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه تهران آغاز و امروز افتتاح شد. این آزمایشگاه پیشرفته‌ترین و مجهزترینآزمایشگاه طراحی و توسعه قوای محرکه (الکتریکی، هیبریدی، احتراقی) کشور است که قابلیت توسعه و آزمون انواع قوای محرکه برایخودروهای سبک و سنگین تا سطح استاندارد آلایندگی یورو ۶ و توان ۵۷۵ اسب بخار را دارد و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم افزاریمنحصر به فرد برای توسعه و نگاشت ECU و TCU در سطح خودروسازان و تامین کنندگان طراز اول دنیا را دارا است. با راه‌اندازی اینآزمایشگاه از خروج مقدار قابل توجهی ارز بابت انجام تست‌های مربوطه در خارج از کشور جلوگیری می شود.

گفتنی است از دی ماه سال ۹۲ با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از تیوان جهت تولید موتورهای کم مصرف ومطابق آلایندگی روز دنیا در دستور کار قرار گرفت. نمونه اولیه از این موتور پس از انجام آزمون های عملکردی و دوام، در مرداد ماه سال۹۵ با حضور مقامات عالی رتبه کشور رونمایی شد. ۲۰ هزار میلیارد ریال در راه اندازی شرکت تیوان و تولید انبوه موتورهای با فناوریبالا و کم مصرف سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی