پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

استاندار قزوین

شرایط انعقاد قرارداد تیوان با شرکت های خودروسازی فراهم شود

استاندار قزوین گفت: امیدواریم با تداوم حمایت های لازم از سوی وزارت صمت و سایر متولیان مرتبط از مجموعه تیوان، شاهد به سرانجام رسیدن اهداف مجموعه در تولید موتورهای پرقدرت و کم مصرف باشیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در بازدید از کارخانه موتورهای پرقدرت و کم مصرف […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۰

استاندار قزوین گفت: امیدواریم با تداوم حمایت های لازم از سوی وزارت صمت و سایر متولیان مرتبط از مجموعه تیوان، شاهد به سرانجام رسیدن اهداف مجموعه در تولید موتورهای پرقدرت و کم مصرف باشیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در بازدید از کارخانه موتورهای پرقدرت و کم مصرف تیوان گفت: با همت مدیران بخش صنعت و همکاری دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجموعه تولید موتورهای یورو 6 که یکی از مهمترین طرح های مهم کشور در حوزه تولید موتور خودرو است، افتتاح شد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه صنعت خودرو یکی از صنایع مهم جهان به شمار می رود، تصریح کرد: با توجه به علاقه مردم به خودرو، سرمایه گذاری در این حوزه در همه کشورها یک امر اقتصادی است و کشور ما نیز به دلیل دارا بودن بازار داخلی سرمایه گذاری در بخش از صنعت کاملا اقتصادی به شمار می رود.

وی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم با تداوم حمایت های لازم از سوی سایر متولیان مرتبط از مجموعه تیوان، شاهد به سرانجام رسیدن اهداف مجموعه در تولید موتورهای پرقدرت و کم صرف باشیم و این مجموعه را به سرانجام مطلوب برسانیم.

جمالی پور بر ضرورت حمایت وزارت صمت از مجموعه تولیدی تیوان تاکید و ابراز داشت: برای دستیابی تیوان به تیراژ 500هزار دستگاه موتور یورو6، نیاز است تا متولیان و مسئولان مرتبط حمایت های جدی را در دستور کار قرار دهند تا ذیل آن قرارداد و تفاهمات مشترکی بین خودروسازان و این واحد تولیدی برای تامین موتورهای خودرو منعقد شود.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: استان قزوین در خدمت تولیدکنندگان و مجموعه های تولیدی هچون تیوان است و در راستای تحقق شعار سال تلاش می کنیم موانع تولید را تا آنجا که از دستمان برمی آید برطرف و از هیچ حمایتی برای رونق تولید داخل دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است شرکت تیوان طی طرح کلان ملی، طراحی و تولید خانواده موتورهای سه و چهار سیلندر با توان 75 تا 155 اسب بخار و گشتاورهای متفاوت 100 تا 250 نیوتن متر را به عهده دارد. از ویژگی های این موتور می توان به قدرت بالا، کاهش مصرف سوخت، ارتقاء آلایندگی، قابلیت کسب استاندارد یورو6 و استفاده از مدرن ترین فناوری های روز دنیا اشاره کرد.

تیوان در ساخت موتورهای خود از فناوری های جدیدی مانند پاشش مستقیم سوخت داخل محفظه احتراق، بکارگیری توربوشارژ، سرسیلندر یکپارچه با منیفولد خروجی و… به کار گرفته است. خطوط تولید این خانواده موتور، مدرن ترین و پیشرفته ترین خطوط تولیدی صنعت خودرو کشور است که با ظرفیت تولید سالیانه 500هزار دستگاه، به طور همزمان قابلیت ماشین کاری و مونتاژ ۱۰ نوع از موتورهای سه و چهار سیلندر را دارا می باشد.۲۰ هزار میلیارد ریال در راه اندازی شرکت تیوان سرمایه گذاری شده است که بزرگترین سرمایه گذاری در دو دهه اخیر صنعت خودرو کشور است.

انتهای پیام/

کارخانه تولید موتورهای پرقدرت و کم مصرف تیوان با فرمان رییس جمهوری افتتاح شد

راه اندازی کارخانه ساخت موتورهای پیشرفته خودرو 3 و 4 سیلندر کم مصرف با قدرت 155 اسب بخار

بازدید معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهوری از شرکت تیوان

دوران حیات موتورهای پر مصرف صنعت خودرو به ایستگاه آخر رسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی