پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو-کلاسیک-فورد

پیوستن کمیته کلاسیک ایران به کمیته جهانی

ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد ایران به عضویت Fiva درآمد. این متن خبر کوتاهیست که دکتر رامین صالح خو مسئول کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌ارنی کشور اعلام کرد. خبری که برای علاقه مندان به خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک در کشور بسیار ارزشمند و مهم است. فیوا یا […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۱۳ آبان ۱۳۹۴

ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد

ایران به عضویت Fiva درآمد. این متن خبر کوتاهیست که دکتر رامین صالح خو مسئول کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌ارنی کشور اعلام کرد. خبری که برای علاقه مندان به خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک در کشور بسیار ارزشمند و مهم است.

Fiva-Logo-CMYK-vect_فدراسیون بین المللی خودروهای کلاسیک

فیوا یا Federation Internationale des Vehicales Anciens سازمانی جهانی در راستای حمایت از خودروها و به طور کلی وسایل نقلیه تاریخی در سراسر جهان است که بیش از 1.5 میلیون نفر از 85 ارگان و 62 کشور جهان عضو آن هستند. این سازمان با ایده‌ای ساده و با هدف حفظ حقوق وسایل نقلیه کلاسیک که میراث صنعتی جهان به شمار می‌روند، در سال 1996 تاسیس شده است و بالاترین مرجع حقوقی وسایل نقلیه کلاسیک در حوزه حمل و نقل محسوب می‌شود. این سازمان جهانی که وسایل نقلیه مکانیکی کلاسیک از تراکتور گرفته تا موتورسیکلت را تحت پوشش و حمایت دارد، مالکین خودروها، موتورسیکلت‌ها و… کلاسیک با سن بیش از 30 سال را تشویق می‌کند تا در چهارچوب ایمنی و مقررات جهانی تردد کنند. ضمنا این سازمان برای کلاسیک‌های با ارزش در جهان ID کارد شناسایی جهانی نیز صادر می کند که در حفظ و نگهداری و ارزش گذاری آنها اهمیت به سزایی دارد.

خودرو کلاسیک_ایران

دکتر رامین صالح خو در خصوص عضویت ایران در فیوا گفت: این یک امتیاز ویژه در حوزه کلاسیک برای ایران است. جالب است بدانید که در رای گیری که با هدف عضویت یا عدم عضویت ایران در مجمع فیوا برگزار شد، حتی یک رای منفی هم برای ایران اتخاذ نشد و با حداکثر آرا ایران به عضویت فیوا درآمد و کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیل ارنی به عنوان نماینده فیوا در ایران انتخاب شد. مسئول کمیته کلاسیک فدراسیون در ادامه گفت: فیوا همکاری مشترکی در برگزاری مسابقات در حوزه کلاسیک با فدراسیون جهانی اتومبیل‌ارنی (FIA) و موتورسواری (FIM) دارد. ضمنا از حقوق وسایل نقلیه کلاسیک در برابر قوانینی که مانع از تردد آنها می‌شود نیز دفاع می‌کند. از جمله فعالیت‌های فیوا با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی مثل یونسکو و فدراسیون‌های جهانی موتورسواری و اتومبیل رانی باید به برگزاری رالی کلاسیک میل ملیا و لوکزامبورگ در سال 2014 اشاره کرد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی