پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کار باگوشی حین رانندگی

کرونا یا تماس تصویری با موبایل، کدام یک بیشترین قربانی را می گیرد؟

طبق بررسی موسسات بیمه‌ ای آمریکا، تماس تصویری با موبایل منجر به افزایش 24 درصدی تلفات رانندگی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اگرچه که طبق آمار، میزان تردد در آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا در سال 2020 در مقایسه با سال گذشته افت 13.2 درصدی داشته اما در مقابل حوادث رانندگی 8 […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

طبق بررسی موسسات بیمه‌ ای آمریکا، تماس تصویری با موبایل منجر به افزایش 24 درصدی تلفات رانندگی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اگرچه که طبق آمار، میزان تردد در آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا در سال 2020 در مقایسه با سال گذشته افت 13.2 درصدی داشته اما در مقابل حوادث رانندگی 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

این یعنی براساس میزان مسافت پیموده شده، تلفات تا 24 درصد رشد کرده است که بزرگ‌ترین جهش را از سال 1924 نشان می‌دهد.

طبق بررسی های صورت گرفته، تماس تصویری یا ویدیو کنفرانس یکی از عواملی است که در این کشور سبب رشد 24 درصدی تصادفات شده است.

طبق مطالعات موسسه پژوهشی ویکفیلد، 54 درصد از هزار و 800 مصاحبه ‌شونده اعلام کرده‌اند که بعد از یک تماس تصویری با مشکل تمرکز در رانندگی مواجه شده‌اند.

برخی از رانندگان به دلیل استفاده افراطی از فناوری دچار حواس‌پرتی می‌شوند. به نظر می‌رسد افزایش زمان صرف‌شده در خانه و تماشای صفحه ‌نمایش مانند موبایل، کامپیوتر و تلویزیون موجب شده توانایی ما برای مقاومت در برابر فناوری‌های دیگر آن هم در زمان رانندگی کاهش پیدا کند.

به گفته الکس تیم، مدیرعامل شرکت بیمه Root که سفارش این پژوهش را داده، ویروس کرونا شیوه تعامل کاربران با وسایل نقلیه را تغییر داد.

همان‌طور که بسیاری از افراد به طور ناگهانی به فضای مجازی رجوع کرده‌اند، اعتماد آمریکایی‌ها به فناوری‌ مدرن نیز به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. این اتفاق باعث شده اکثر رانندگان این رفتارهای خطرناک را در خودرو نیز تکرار کنند.

طبق این گزارش 66 درصد مصاحبه‌شوندگان اعلام کرده‌اند در هنگام رانندگی موبایل‌هایشان را نگاه کرده‌اند که 8 درصد بیشتر از سال 2019 است.

از سوی دیگر موسسه بیمه ایمنی بزگراه‌های آمریکا یا همان IIHS نیز می‌گوید بررسی موبایل به طور متوسط 4.6 ثانیه طول می‌کشد. این زمان در حالی که سرعت خودرو 88 کیلومتر برساعت باشد، معادل طی کردن یک زمین فوتبال است.

انتهای پیام/ منبع: باما

رشد مراجعه برای دریافت خسارت بیمه در نوروز 1400

اجرای طرح کامیون در 46 نقطه از پایتخت

افزایش آمار فوتی های تصادف ایام نوروز در پایتخت

نرخ بیمه شخص ثالث افزایش یافت/ افزایش 45 درصدی مبلغ دیه نسبت به سال گذشته

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی