شرط و شروط خودروسازان داخلی برای فرانسوی ها

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی شرط اصلی حضور دوباره خودروسازان خارجی در کشور را تولید با داخلی سازی بالا بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی، به تازگی بازگشت فرانسوی‌ها را منوط به شروط جدیدی دانسته است.

این فعال حوزه قطعه سازی درباره حضور فرانسوی‌ها در صنعت خودرو اظهار کرد: رنو هرگز ایران را ترک نکرد، بلکه با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد. او بازگشت رنو را نیازمند بستر لازم می‌داند که هنوز فراهم نشده است.

نجفی منش شرط اصلی حضور دوباره خودروسازان خارجی در کشور را تولید با داخلی سازی بالا بیان کرد.

به عقیده او اگر این اتفاق بیفتد، در صورت خروج مجدد فرانسوی‌ها از بازار ایران، خودروسازان داخلی کمتر متحمل ضرر و زیان می‌شوند.

گزارش خودرو

وی در عین حال، علت اصلی خروج اروپایی‌ها از صنعت خودرو کشور را فشار آمریکایی‌ها می‌داند، نه علاقه و تصمیم خود آنها.

نجفی منش معتقد است که بازگشت فرانسوی‌ها باید به گونه‌ای رقم بخورد که ساز و کاری برای زمان بد عهدی و خروج آنها از ایران هم وجود داشته باشد.

به گفته او، هرچه داخلی سازی بالا رود، خطر کمتری تولید کنندگان را تهدید می‌کند و در همین حال، زمینه اشتغال زایی بیشتر نیز فراهم می‌گردد.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: که منظور او از داخلی سازی، این است که اگر یک خودرو ۱۰۰ قطعه دارد، ۸۰ قطعه آن با توان بومی خودمان باید ساخته شود. همچنین او می‌گوید که اگر قطعه‌ای در داخل کشور تولید نمی‌شود، باید مقدمات لازم برای داخلی سازی آن را به تدریج فراهم کرد.

انتهای پیام/

چرایی گرانی خودرو در بازار چیست؟

آیا رنو دوباره به خودروسازی ایران باز می گردد؟

قیمت گذاری دستوری بزرگترین مانع در صنعت قطعه‌سازی

احیای تکنولوژی فراموش شده/ مرور کوتاهی بر تاریخچه یکصد ساله خودروهای هیبریدی

قیمت گذاری دستوری و کمبود نقدینگی بزرگترین مشکلات تولید خودرو

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!