پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

قیمت ها در بازار خودرو کاهش یافت

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو بیان کرد: بعد از عقب ‌نشینی شورای رقابت بازار خودرو تقریبا آرام شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بعد از عقب‌نشینی شورای رقابت از افزایش قیمت‌ها، در بازار نیز قیمت‌ خودرو کاهش پیدا کرده […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو بیان کرد: بعد از عقب ‌نشینی شورای رقابت بازار خودرو تقریبا آرام شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بعد از عقب‌نشینی شورای رقابت از افزایش قیمت‌ها، در بازار نیز قیمت‌ خودرو کاهش پیدا کرده است. البته در فضای مجازی کمی قیمت‌ها را بیشتر از بازار اعلام می‌کنند. حتی در مورد بعضی خودروها در آگهی‌های فضای مجازی 10 یا 15 میلیون تومان بیش از قیمت بازار می‌فروشند. ملاک بازار رسمی است که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا ده روز دیگر تعطیل است.

وی افزود: برای مثال پژو 206 تیپ 2 که قیمت آن در بازار 205 میلیون تومان است را 212 میلیون تومان تا 222 میلیون با 500 هزار تومان آگهی می‌کنند، درحالی که در نمایشگاه‌ها این خودرو بین 205 تا 206 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران تصریح کرد: وقتی آقای شیوا اعلام کرد که شورای رقابت قیمت خودروها را افزایش خواهد داد، چند روزی روی بازار تاثیر روانی گذاشت. برخی خودروها بین 2 تا 3 میلیون تومان و برخی تا 4 میلیون تومان افزایش قیمت داشتند. اما بعد از عقب‌نشینی شورای رقابت بازار تقریبا آرام شده است. البته بازار رسمی تعطیل، اما بازار غیررسمی آرام است.

وی در ادامه افزود: صحبت‌هایی که مطرح می‌شود چه منفی و چه مثبت، روی بازار خودرو تاثیر می‌گذارد، بعد از صحبت‌های آقای شیوا کسانی که خودرو در اختیار داشتند در فضای مجازی آگهی‌هایی با قیمت بالا گذاشتند و همین موضوع تاثیر روانی خود را بر بازار گذاشت.

موتمنی با تاکید بر لزوم احتیاط در شرایط فعلی برای خرید خودرو گفت: با توجه به اینکه بازار رسمی تعطیل است، توصیه ما این است که خریداران از منابع شناسنامه‌دار خودروی خود را خریداری کنند و امکان دارد نمایشگاه‌داران نیز در فضای مجازی یا روزنامه‌ها آگهی دهند. به این نکته نیز توجه شود که شماره‌گذاری هم تعطیل است، پلاک تعویض نمی‌شود و ممکن است خودرویی خریداری کنند که مشکل حقوقی داشته باشد؛ بنابراین بهتر است احتیاط بیشتری کنند.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

شرط و شروط خودروسازان داخلی برای فرانسوی ها

مراکز همگانی خرید و فروش خودرو در تهران تعطیل است

” انحصار ” پاسخ توئیتری دبیر انجمن واردکنندکان خودرو به اظهارات دبیرانجمن قطعه سازان

چرایی گرانی خودرو در بازار چیست؟

نبض بازار خودرو در دست سایت های آگهی خرید و فروش

آیا رنو دوباره به خودروسازی ایران باز می گردد؟

کسی که نیاز واقعی دارد خودرو بخرد/ تلاش شورای رقابت برای قیمت گذاری منصفانه خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی