پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست قطعه سازان و خودروسازان

اولین جلسه سران قوا در سال ۱۴۰۰ به صنعت خودرو اختصاص خواهد داشت

در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو عنوان شد که موضوع صنعت خودرو در نخستین جلسه سران قوا در سال ۱۴۰۰ مطرح خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در این دیدار که در نخستین روزهای کاری سال جدید برگزار شد، اعضای […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۶ فروردین ۱۴۰۰

در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو عنوان شد که موضوع صنعت خودرو در نخستین جلسه سران قوا در سال ۱۴۰۰ مطرح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در این دیدار که در نخستین روزهای کاری سال جدید برگزار شد، اعضای هیات مدیره انجمن نقطه نظرات خود در خصوص آنچه که در سال گذشته رخ داد و مواردی که باید در سال جدید مورد توجه قرار بگیرند را مطرح کردند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در این دیدار به تشکیل کمیته ” تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ” در انجمن اشاره کرد و افزود: این کمیته از ابتدای سال به ریاست مهندس نجفی منش، رئیس انجمن همگن قطعه سازی کشوری تشکیل شده و آمادگی دارد تا با کمیته های مشابه در صنایع خودروسازی از جمله گروه صنعتی ایران خودرو همکاری داشته باشد.

آرش محبی نژاد در ادامه به نقش پررنگ ایران خودرو در تحقق جهش تولید صنعت خودرو کشور در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در سال های سخت تحریم و کرونا، شاهد تلاش صنعت خودرو کشور برای افزایش ساخت داخل محصولات بودیم و پایان مونتاژکاری دستاورد ارزشمندی بود که در سایه تکیه بر توان صنعتگران داخلی به دست آمد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور نیز با اشاره به اینکه تنها بخش صنایع مولد کشور که جهش تولید را در سال گذشته محقق کرد، صنعت قطعه سازی کشور بود، افزود: سال گذشته با توجه به شرایط بسیار سخت اقتصادی و کرونا دو خودروساز کشور سال درخشانی را پشت سر گذاشتند که لایق تبریک ویژه به زنجیره تامین خودروسازان است و امیدواریم امسال در کنار هم و با تکیه بر درایت تیم های مدیریتی این صنعت مانند گذشته بر مشکلات فائق آییم.

از دیگر مواردی که در این دیدار توسط هیات مدیره انجمن همگن مطرح شد، اعمال نشدن بسیاری از تعدیل قیمت های سال ۹۹ در حساب قطعه سازان و درخواست اقدام هر چه سریعتر در این خصوص بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این دیدار، از قطعه سازان کشور بابت تلاش، و همتی که در سال ۹۹ رقم زدند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: آنچه که در سال گذشته شاهد بودیم، مصداق کامل ایثار و جهاد از سوی زنجیره تامین بود که منجر به رقم خوردن اتفاقی بسیار بزرگ در تولید خودرو کشور شد.
فرشاد مقیمی افزود: ما در سال گذشته در عمل نشان دادیم که خودروساز و قطعه ساز در یک کشتی هستند و حیات هر یک به دیگری وابسته است. امیدواریم در سال ۱۴۰۰ نیز این روال بیشتر و بهتر از سال گذشته ادامه یابد.

مقیمی تولید بیش از ۵۰۱هزار دستگاه خودرو تا ۲۵ اسفند۹۹، کاهش خودروهای ناقص به کمتر از ۲۰ هزار خودرو تا پایان فروردین ۱۴۰۰، رشد متوسط ۶۷درصدی در تولید خودروهای دیزل در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ و کاهش شدید سهم خودروهای مونتاژی در آمار تولید سال۹۹ را به عنوان آمارهایی توصیف کرد که نشان دهنده همکاری موثر بین ایران خودرو و زنجیره تأمین خود در سال گذشته است.

انتهای پیام/

رشد ۳۱ درصدی رضایت مشتریان ایران‌ خودرو از رسیدگی به درخواست‌ها

پیش‌‌فروش ۴ محصول ایران ‌خودرو از امروز

دنا پلاس شش‌سرعته دستی در آستانه تولید انبوه

نبض بازار خودرو در دست سایت های آگهی خرید و فروش

آیا رنو دوباره به خودروسازی ایران باز می گردد؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی