پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای لوکس

استفاده از خودروهای قاچاق در مناطق آزاد/ پیشنهاد رئیس سازمان استاندارد به دولت

رئیس سازمان ملی استاندارد پشنهاد کرد: خودروهایی که حکم قاچاق دارند در مناطق آزاد استفاده شود یا در اختیار سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور قرار گیرند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در خصوص خودروهای لوکسی که غیر استاندارد تشخیص داده شده بود، گفت: خودروهای لوکس در حال […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۰

رئیس سازمان ملی استاندارد پشنهاد کرد: خودروهایی که حکم قاچاق دارند در مناطق آزاد استفاده شود یا در اختیار سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در خصوص خودروهای لوکسی که غیر استاندارد تشخیص داده شده بود، گفت: خودروهای لوکس در حال حاضر نزد سازمان اموال تملیکی است و سازمان استاندارد پیشنهادی به دولت داده که اگر این خودروها از اروپا و نه آمریکا وارد شده و الزامات دیگر را داشته باشد ترخیص شوند.

به گفته وی، برخی از این خودروها بالای ۲۵۰۰ سی‌سی بودند که اصلاً امکان صدور مجوز ترخیص برای آنها وجود ندارد چرا که این الزام مصوبه هیات وزیران است. همچنین خودروهای بدون سفارش امکان ترخیص ندارند.

شریعتی بیان کرد: چنانچه عنوان قاچاق به کالایی داده شود، یعنی قوانین کشور را نقض کرده و مسئله استاندارد بعد از آن است. چیزی که دولت به آن پافشاری می کند هم این است که برخی از این خودروها حکم قاچاق داشتند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پایان با بیان این پیشنهاد که خودروهایی که حکم قاچاق دارند در مناطق آزاد استفاده شود یا در اختیار سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور قرار گیرند، اشاره کرد: به طور کلی استاندارد مشکل ترخیص این خودروها نیست بلکه مشکل تضاد با قوانین است. اما اگر هیئت دولت مصوبه‌ای صادر کند، سازمان ملی استاندارد توانایی و آمادگی انجام ارزیابی و کمک به آنها برای ترخیص خودروها را دارد.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

خودروهای قاچاق اسناد و مدارک جعلی دارند

دستور رئیس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف هر چه سریعتر خودروهای وارداتی

چرا گمرک در خصوص ۴۴ تویوتای توقیفی توضیحی نداده است؟

داستان بنز و ب ام و هایی که استاندارد نیستند!

امکان ترخیص خودروهای آمریکایی از گمرک وجود ندارد

آخرین وضعیت 2 هزار و 783 دستگاه خودرو دپو شده در گمرک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی