پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا

هنر برنامه‌ریزی در خدمت تحول سایپا

در يك‌ سالی كه گذشت، گروه خودروسازي سايپا موفق شد در بسیاری از زمينه‌ها به دستاوردهاي قابل توجهی دست پيدا كند كه توقف کامل تولید پراید، ارائه مدل‌هایی جدید از محصولات قبلی، عرضه خودرو به روز و باکیفیت شاهین به بازار و افزايش تیراژ توليد در سال تحریم و کرونا از جمله مهمترین آنها بود. […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۰

در يك‌ سالی كه گذشت، گروه خودروسازي سايپا موفق شد در بسیاری از زمينه‌ها به دستاوردهاي قابل توجهی دست پيدا كند كه توقف کامل تولید پراید، ارائه مدل‌هایی جدید از محصولات قبلی، عرضه خودرو به روز و باکیفیت شاهین به بازار و افزايش تیراژ توليد در سال تحریم و کرونا از جمله مهمترین آنها بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

تمامی این دستاوردها در شرايطي كه سخت ترين تحريم ها در مورد صنعت خودرو اعمال شد و از نظر تامين ارز، چالش هاي متعددي وجود داشت. از طرفي دیگر، شيوع ويروس كرونا عامل ديگري شد تا بر فرآيند توليد خودرو اثر بگذارد، گروه خودروسازي سايپا ضمن رشد توليد خودرو، توانست كسري توليد سال هاي ۹۷ و ۹۸ را جبران كند.

آمار توليد محصولات سايپا در سال ۹۹ نشان مي‌دهد كه بیش از ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو توليد شده است. اين امر گوياي رشد 1.5 درصدي توليد خودرو و تحقق 92.8 درصد توليد تجمعي است.

پایان کابوس معوقات

يكي از چالش هايی كه گروه خودروسازي سايپا تا سال ۹۷ با آن روبرو بود، تعهدات معوق، پرونده‌هاي اتوخدمت و پاسخگويي به تعهدات غيرقابل تحويل بود به گونه ای که در بهمن‌ماه سال ۹۷ نزدیک به ۵۴۰ هزار دستگاه تعهد وجود داشت اما با تلاش و همت شبانه‌روزی مدیران متعهد، کارگران سختکوش، زنجیره تامین و شبکه نمایندگی‌های سایپا در سراسر کشور هر ساله تعداد بسیار زیادی از این تعهدات، تحویل مشتریان شد.

بر اين اساس تعهدات معوق از ۲۵۴ هزار دستگاه تنها به ۲۵ هزار دستگاه رسيده است و تمام بخش‌ها در تلاش هستند تا با قيد فوريت خودروهاي باقیمانده را تولید و تحويل مشتریان دهند.

گام ديگري كه سايپا در سال گذشته برداشت و باعث شد رضايت مشتريان گروه خودروسازي سايپا به دست آيد، به صفر رساندن پرونده هاي بلاتكليف اتو خدمت بود. برای اجرای این مهم، ۱۱۴ هزار دستگاه خودرو تحويل مشتريان شد.

موضوع ديگري كه گروه خودروسازي سايپا در سال گذشته با جديت آن را دنبال كرد، كاهش تعهدات بحراني غيرقابل تحويل برندهاي رنو و برليانس بود. در این حوزه، سايپا حدود ۵۶ هزار دستگاه تعهد داشت كه به دليل خروج شركت ها از ايران و افزايش بي سابقه تحريم هاي صنعت خودرو امكان توليد و حتي واردات اين خودروها نبود. از اين رو با اجراي طرح جايگزين به بخش زيادي از درخواست ها پاسخ داده شد به شکلی که در حال حاضر در اين بخش ميزان تعهدات سايپا به كمتر از ۱۰ هزار دستگاه رسيده است.

وداع با فناوری قدیمی

سایپا در راستاي برنامه ریزی توسعه اي خود با هدف ایجاد تحول، در اوايل سال گذشته خودرو پرايد را با فناوری قدیمی و پس از سه دهه توليد كنار گذاشت و جاي آن را به خودروهاي جديد داد.

ساليان متمادي صحبت خروج پرايد از خطوط توليد بود اما در نهايت اين مهم در سال ۹۹ و با تاکید و پیگیری سیدجواد سلیمانی، اتفاق افتاد. زماني كه پرايد كنار گذاشته شد برخي نگران بودند كه ظرفيت خالي شده بر بازار و تیراژ تولید سایپا اثر بگذارد، اما سایپا با اجراي يك برنامه دقيق، ظرفيت از دست رفته را با افزايش بيش از ۶۰ درصدی محصولات جديد جبران کرد.

هفت ستاره جدید در آسمان کیفیت سایپا

در بررسي كارنامه يكسال گذشته سايپا مي توان به كسب و افزایش ۷ ستاره كيفي جدید براي محصولات سايپا اشاره كرد. افزایش يك ستاره كيفي براي محصولات تيبا، تيبا۲، ساينا و وانت۱۵۱ از اتفاق هاي خوشايند سال ۹۹ در مجموعه سايپا بوده است. به گونه اي كه خودروهای ياد شده به ۳ ستاره ارتقا پيدا كردند.

خودرو كوييك هم كه بسيار مورد استقبال مردم قرار گرفته، اكنون ۴ ستاره كيفي دارد. در اين ميان كاميون الوند هم با ۴ ستاره كيفي در حال توليد شدن است و بر اين اساس مي توان گفت سال گذشته سطح كيفي محصولات سايپا به طور محسوسی بهبود پيدا كرده است.

رکوردشکنی های تولیدی در شرکت های گروه

در سالي كه پشت سر گذاشتيم دو شرکت از گروه خودروسازی سايپا در توليد ركورد زدند؛ شركت زامياد رکورد تولید خود در ۹ سال گذشته را شکست و رشد 2.5 درصدي را نیز ثبت كرد. اين مجموعه در سالی که پشت سر گذاشته شد ۳۵ هزار و ۴۱۲ دستگاه خودرو توليد كرد و موفق شد ۹۱ درصد از برنامه پيش‌بيني شده توليد تجمعي خود را محقق كند.

اتفاق مهم ديگري كه در سال ۹۹ رخ داد، افزايش ۶۳ درصدي توليد در شركت مگاموتور بود. اين مجموعه در طراحی و تولید قوای محرکه صنعت خودرو فعاليت مي كند و همواره در تلاش است كه از تکنولوژی‌های برتر بهره ببرد.

چهره های جدید در سبد محصولات سایپا

سایپا در دو سال گذشته برنامه های متعددی را برای بازگرداندن اعتماد عمومی و جلب رضايت مشتريان اجرا کرده که يكي از آنها طراحي و توليد خودروهاي جديد بر اساس سلايق مشتريان و نياز بازار است. بر اين اساس در سال گذشته عرضه خودروهاي ساینا.اس، کوییک.اس و شاهين به بازار اتفاق افتاد و از خودروهاي اطلس و كراس اوور آريا كه قرار است در سال جاري وارد بازار شود، رونمايي شد.

در آخرین روزهای سال گذشته هم، همزمان با رونمایی از اپلیکیشن مشتریان سایپا، نخستین سری از خودروهای شاهین، تحویل تعدادی از مشتریان شد. اپلیکیشن سایپا با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی مشتریان به سرویس‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

شاهين سایپا كه در زمره خودروهاي طراحی و تولید شده توسط مهندسان داخلي است مجهز به فناوری‌های به روز بوده‌ و طراحی بدنه آن با فولادهای بسیار مستحکم رقیب جدی خودروهای خارجی هم کلاس خود است.

در این میان گروه خودروسازی سایپا تلاش کرده است این خودرو را با کیفیت بالا تولید و به مشتریان عرضه کند به گونه‌ای که برای نخستین بار در صنعت خودرو ایران، یک خودرو تولید داخل با گارانتی سه ساله یا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر به مشتریان تحویل داده می شود.

انتهای پیام/

استفاده از توان علمی و فنی جوانان در سایپا موجب رضایتمندی مشتریان می‌شود

افزایش تولید سایپا در سال تحریم و کرونا/ تولید بیش از ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۹ در گروه خودروسازی سایپا

رییس جمهور پیشرانه جدید خانواده SP100 سایپا را تحسین کرد

افزايش 97 درصدی خدمات تلفني مركز امور مشتريان سايپا

تمديد طرح «خدمات خودرو در محل» امداد خودرو سايپا تا اطلاع ثانوی

شاهین، آریا و اطلس؛ سه ‌گانه سایپای نوین

افزایش 4.33 درصدی تولید خودرو توسط خودروسازان بزرگ کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی