پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ساپکو

کاهش ارزبری سالانه ۱۳۳ میلیون یورویی ایران خودرو

مدیر عامل ساپکو اعلام کرد: گروه صنعتی ایران خودرو در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، ۱۲۵ پروژه داخلی‌سازی قطعات با فناوری بالا را در دستور کار قرار داده که با تحقق آن، سالانه ۱۳۳ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عادل پیرمحمدی در دومین جلسه ستاد ساخت […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیر عامل ساپکو اعلام کرد: گروه صنعتی ایران خودرو در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، ۱۲۵ پروژه داخلی‌سازی قطعات با فناوری بالا را در دستور کار قرار داده که با تحقق آن، سالانه ۱۳۳ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عادل پیرمحمدی در دومین جلسه ستاد ساخت داخل گروه صنعتی ایران‌ خودرو در سال ۱۴۰۰ که با حضور انجمن‌های قطعه‌سازی تشکیل شد، اظهار کرد: ۷۶ میلیون یورو کاهش ارزبری ناشی از داخلی‌سازی در حوزه قطعات ارزبر، ۲۶ میلیون یورو مربوط به خودکفایی مواد اولیه، ۲۴ میلیون یورو در حوزه بهینه سازی و هفت میلیون یورو نیز برای داخلی سازی قالب و ابزار خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه داخلی ‌سازی قطعات در سال جاری به ۸۴۹ میلیارد تومان و ۱۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز است.

پیرمحمدی افزود: طبق تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، به منظور تداوم نهضت داخلی‌سازی قطعات، این خودروساز در نظر دارد بخشی از فروش اموال و دارایی‌های غیر مولد خود را در سال جاری به این امر مهم اختصاص دهد.

مدیر عامل ساپکو با اشاره به این که بخشی از سرمایه مورد نیاز برای اجرای داخلی‌سازی قطعات از طریق آورده نقدی و سرمایه گذاری توسط سازندگان و اختصاص بخشی از مطالبات سازندگان برای ساخت داخل تامین خواهد شد، گفت: مابقی از منابع و تسهیلات بانکی فراهم می‌شود.

پیرمحمدی، اجرای مشوق‌ها را برای شتاب‌دهی به فرآیند تعمیق و اجرای پروژه‌های ساخت داخل و تحقق جهش تولید الزامی دانست و گفت: عقد قرارداد با سازندگان به قیمت هزینه تمام شده قطعه و یا براساس فوب خلیج فارس و پرداخت مبلغ قطعه تحویلی به صورت ماهیانه، از جمله مشوق های درنظر گرفته شده برای شتاب‌دهی به ساخت داخل قطعات است.

مدیرعامل ساپکو، در زمینه پشتیبانی‌های فنی وکیفی از سازندگان برای داخلی‌سازی قطعات، اظهار کرد: تسهیل و تسریع در تست قطعات و اجرای فرآیند کیفی و فراهم کردن زمینه تعامل بیش‌تر قطعه‌سازان با شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مسایل فنی از مهم‌ترین موارد پشتیبانی از سازندگان داخلی است.

وی متوسط ارزبری هر دستگاه خودرو را ۱۷۱۵ یورو عنوان کرد و گفت: حدود ۶۷ درصد از این میزان ارزبری مربوط به تولیدکنندگان مواد اولیه و قطعات الکترونیکی است و تنها ۳۳ درصد خودکفایی مربوط به صنعت خودرو و قطعه سازی است که پیگیری و اقدام سایر صنایع نظیر پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و الکترونیک را می طلبد.

گفتنی است در جلسه ستاد ساخت داخل ایران‌خودرو، چالش‌های موجود در زمینه تداوم نهضت داخلی‌سازی قطعات و راهکارهای عبور از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

با وجود پتانسیل های کروز، در زنجیره تامین تارا نقشی نداریم

افزایش تولید در ایران‌ خودرو/ فروش ۳۷ هزار دستگاه خودرو

برنامه تولید ۵۰ هزار دستگاه تارا در سال ۱۴۰۰

به خودروسازان سخت می‌گیریم/ «تارا» کیفیت و ایمنی بالایی دارد

شکست انحصار یا ترس از وابستگی! / کدام مانع توسعه صنعت خودرو است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی