پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت بنزین

چرا عرضه بنزین سوپر کاهش یافت؟

به گفته رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور، از زمان افزایش قیمت بنزین و شیوع کرونا ، بنزین سوپر با عدم استقبال مردم مواجه شد و از همین رو تقاضا و عرضه به جایگاه‌ها نیز شیب نزولی داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اسدالله قلی‌زاده رییس هیات […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

به گفته رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور، از زمان افزایش قیمت بنزین و شیوع کرونا ، بنزین سوپر با عدم استقبال مردم مواجه شد و از همین رو تقاضا و عرضه به جایگاه‌ها نیز شیب نزولی داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اسدالله قلی‌زاده رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور با اشاره به میزان فروش فرآورده‌های نفتی و از جمله بنزین سوپر گفت: به‌طور کلی جایگاه‌ها در سال گذشته با کاهش 30 تا 70 درصدی فروش مواجه بودند و حتی در ایام عید نیز میزان فروش در مقایسه با سال‌های قبل از کرونا بسیار پایین‌تر بود و این مورد در بنزین سوپر کاهش بیشتر و مداوم‌تری را به دنبال داشت.

وی ادامه‌ داد: قیمت بالای بنزین سوپر نسبت به بنزین معمولی و سهمیه‌ای نبودن آن اصلی‌ترین عامل عدم استقبال مردم از این فرآورده است. از طرفی جایگاه‌های سوخت به دلیل عدم فروش سریع این فرآورده و تبخیر بالاتر آن نسبت به بنزین معمولی دچار زیان و خسارت می‌شوند و حتی باید جریمه کسری ناشی از تبخیر بالا را هم بپردازند.قیمت بالای بنزین سوپر نسبت به بنزین معمولی و سهمیه‌ای نبودن آن اصلی‌ترین عامل عدم استقبال مردم از این فرآورده است

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور اضافه‌کرد: ما پیگیری‌های فراوانی برای حل مشکلات موجود و برگرداندن عرضه و مصرف این فرآورده به حالت نرمال انجام دادیم اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی گفت: کافی است دقت کنیم که وقتی جایگاه سوخت فرآورده کمتری می‌فروشد حتی نمی‌تواند هزینه‌های جاری خود را پوشش دهد و در عمل سکویی که بنزین سوپر ارائه می‌کند زیان روزانه و عدم‌النفع برای جایگاه‌دار دارد، به‌ویژه اینکه حق‌العملی که جایگاه‌دار بابت فروش بنزین سوپر دریافت می‌کند برابر با حق‌العمل بنزین معمولی است درحالی که زیان فروش آن بیشتر است، در نتیجه جذابیت فروش آن هر روز کمتر می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل کاهش استقبال مردم، تولید نیز کاهش می‌یابد و از آنجایی که عرضه و تقاضا از استاندارد خارج می‌شود و مدام با نوسان روبه‌رو است، کاهش عرضه به جایگاه‌ها هم در زمان و مکان با چالش مواجه می‌شود که ما با این موضوع هم مواجه بودیم و برخی زمان‌ها کلافه‌کننده است و حتی مشتریان نیز سردرگم می‌شوند.

قلی‌زاده ادامه‌ داد: با این حال، جایگاه‌داران چون زیرساخت و سکوهایی برای عرضه بنزین سوپر دارند به‌طور طبیعی می‌خواهند این فرآورده را عرضه کنند و سود منصفانه از بابت آن داشته اما نمی‌توانند دخل و تصرفی در موارد دیگر از جمله تولید و بازار مصرف داشته باشند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

چرا کارت سوخت ها با تاخیر به دست افراد می رسد؟

سهمیه بنزین ساعت صفر بامداد چهارشنبه در کارت های سوخت شارژ می شود

صادرات بیش از 7.8 میلیون تن بنزین در سال 99 توسط ایران

افزایش 100 درصدی مصرف بنزین

آیا قیمت حامل‌های انرژی در سال 1400 تغییر می کند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی