پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو 2008

رئیس انجمن قطعه سازی: موافق بازگشت شرکای فرانسوی به خودروسازی کشور هستم!

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور از موافقت خود با بازگشت شرکای فرانسوی به خودروسازی کشور به ایران خبر داد گفت: ما می خواهیم وارد بازار جهانی صنعت خودرو شویم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: بنده موافق بازگشت شرکای فرانسوی خودروسازی کشور(پژو […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور از موافقت خود با بازگشت شرکای فرانسوی به خودروسازی کشور به ایران خبر داد گفت: ما می خواهیم وارد بازار جهانی صنعت خودرو شویم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: بنده موافق بازگشت شرکای فرانسوی خودروسازی کشور(پژو و رنو) به ایران هستم چراکه ما می خواهیم وارد بازار جهانی صنعت خودرو شویم.

وی با تشریح ضرورت های همکاری دوباره با شرکت های خارجی اظهار داشت: ما باید در کوتاه مدت به حداکثر داخلی سازی قطعات دست یابیم و چنانچه موفق به داخلی سازی بیش از 80 درصد قطعات دست یابیم، هیچ‌کس توان تحریم خودروسازی ایران را نخواهد داشت.

نجفی منش افزود: توان مدیریتی صنعت خودروسازی داخلی نیز باید تقویت و قوی شود تا در قراردادهای جدید موفق به اخذ بیشترین امتیاز از طرف های خارجی شویم.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور متذکر شد: باید ضرر و زیان شرکت های قطعه سازی که در قراردادهای گذشته با شرکای خارجی نسبت به سرمایه گذاری های جدید اقدام کردند نیز تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه فقط دو شرکت پژو و رنو از ایران نرفتند و همه شرکت ها و شرکای خودروسازی با تحریم، از ایران رفتند، اظهار کرد: امروز نمی توانیم بگوییم چون شرکا و شرکت های خودروسازی خارجی رفتند بازنگردند، بلکه باید با حواس جمع تر و چشم باز تر نسبت به گذشته وارد همکاری البته با لحاظ کردن منافع ملی با آنها شویم چرا که ما نیاز به سرمایه گذاری خارجی داریم.

نجفی منش به موضوع ادغام شرکت های خودروسازی جهانی پرداخت و گفت: ورود دوباره پژو و رنو به بازار ایران یعنی همکاری با شرکت های رده سوم و چهارم خودروسازی جهانی و چنانچه ما در داخل کشور بتوانیم نسبت به ادغام شرکت ها و مجموعه سازی اقدام کنیم به صلاح صنعت خودرو کشور در شرایط فعلی جهانی گام برداشه ایم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت دست از سر مدیریت صنعت خودرو بردارد، خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی کشور باید دست بخش غیر دولتی باشد و دولت فقط نظارت کند. این سئوال را نیز همواره از خود می پرسم چنانچه امروز ایران خودرو همچنان دست خیامی ها بود حال و روزش چگونه می شد؟

انتهای پیام/ منبع: پرشین خودرو

تنظیم قرارداد مشارکت با خودروسازان خارجی باید براساس استانداردهای بین المللی باشد

استفاده از ظرفیت خودروسازان خارجی به نوعی خنثی کردن تحریم‌ها است

شکست انحصار یا ترس از وابستگی! / کدام مانع توسعه صنعت خودرو است؟

شرط و شروط خودروسازان داخلی برای فرانسوی ها

گروه خودروسازي سايپا به خودباوري رسيده است/ ارتقا سطح كيفي خودروها به سرعت قابل تحقق است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی