پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هاچ بک لادا

هاچ بک لادا ، ترکیبی از وستا و فولکس واگن

شرکت خودروسازی روسی لادا ، که مدتی قبل وستا سدان جدید را معرفی کرده بود ، به تازگی به  معرفی و تایید تولید خودروی هاچ بک XRAY ، پرداخته است.خودرویی که در سال 2013 طرح کانسپت آن معرفی شد و حالا پس از دو سال، طرح نهایی آن آماده و ارائه شده است. گرچه در […]

javankhodro
یکشنبه - ۱۷ آبان ۱۳۹۴

شرکت خودروسازی روسی لادا ، که مدتی قبل وستا سدان جدید را معرفی کرده بود ، به تازگی به  معرفی و تایید تولید خودروی هاچ بک XRAY ، پرداخته است.خودرویی که در سال 2013 طرح کانسپت آن معرفی شد و حالا پس از دو سال، طرح نهایی آن آماده و ارائه شده است. گرچه در تصاویر منتشر شده قدیمی از لادا ، خیلی پیشرفته‌تر و مدرنیته‌تر بود،ولی حالا با یک طرح امروزی نسبتا قدیمی و خشک ارائه شده است.

هاچ بک لادا

شرکت سازنده ، از لحاظ طراحی ظاهری تغییرات زیادی را اعمال کرده تا این اتومبیل را به مرحله تولید برساند، ولی چیزی که در طراحی این هاچ بک لادا حائز اهمیت است، شباهت بعضی قسمت‌ها به وستا سدان است که در این خصوص می‌توان به چراغ‌های جلو پیشانی، جلوپنجره اصلی خودرو، طراحی فرورفتگی و برآمدگی‌های اطراف کابین و بر روی درها اشاره کرد که دقیقا شبیه به سدانی هستند که چندی پیش معرفی شده بود.

در طراحی قسمت عقب خودرو نیز شرکت سازنده چندان خوب عمل نکرده و طراحی عقبی را بیشتر شبیه به فولکس واگن گُل‌های قدیمی توسعه داده که دیگر چندان جذابیتی برای مخاطبان ندارد، با این حال می‌توانست بهتر از این چیزی باشد که در تصاویر دیده می‌شود، در ضمن محور عقبی خودرو نیز قابل مشاهده است که چندان چهره خوشایندی ندارد!

هاچ بک لادا

در زیر کاپوت این مدل ، لادا ازدو موتور با 3 خروجی مختلف که به ترتیب شامل یک پیشرانه 1.6 لیتری 106 اسب بخاری، 1.6 لیتری قوی‌تر 114 اسب بخاری و در آخر هم یک موتور 1.8 لیتری 123 اسب بخاری می‌شود ، را در نظر گرفته است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی