پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست گروه بهمن (1)

اعلام آمادگی گروه بهمن برای نوسازی بخش حمل و نقل کشور/ باید بخش حمل و نقل سیستمی و شرکتی شود

مدیر عامل گروه بهمن بیان کرد: اگر دولت حمایت کند ما در حوزه ساخت و تولید آماده هستیم تا بخش حمل و نقل کشور را نوسازی کنیم. در این حوزه نیازمند یک تحول بزرگ هستیم باید بخش حمل و نقل را به سمت شرکت ها و سیستمی شدن ببریم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیر عامل گروه بهمن بیان کرد: اگر دولت حمایت کند ما در حوزه ساخت و تولید آماده هستیم تا بخش حمل و نقل کشور را نوسازی کنیم. در این حوزه نیازمند یک تحول بزرگ هستیم باید بخش حمل و نقل را به سمت شرکت ها و سیستمی شدن ببریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

بیوک علی مرادلو مدیر عامل گروه بهمن اظهار کرد: طرح گسترش در بهمن دیزل هم مثل دیگر شرکت های گروه بهمن وجود دارد و به طور مثال در سال گذشته طرح توسعه خطوط تولید را داشته است. برنامه های ویژه ای داریم برای این برند و امیدواریم در آینده پیشرو این حوزه باشد. ضمن این که بالای 50 درصد از بازار کامیونت را در کشور داریم. بهمن دیزل در سال جاری برنامه های ویژه ای برای بازار کامیونت دارد و با شیلر به طور جدی تر وارد بازار می شود.

وی در خصوص فعالیت 3 برند خود در بخش خودروهای تجاری اضافه کرد: شرکت بهمن دیزل عمدتا در تولید خودروهای تجاری باری کشور فعالیت می کند که روی برندهای خود تمرکز کرده است. اما شرکت اِسنا خودروهای تجاری و مسافری را در برنامه دارد زیرا این شرکت سابقه خوبی در این زمینه دارد و امسال در این حوزه به جدیت وارد می شود. سیبا موتور در حوزه خودروهای تجاری باری با برند FAW فعال است که سعی شده در تفکیک مسئولیت این سه برند برنامه طوری تدوین شود که پوششی نباشند و تکمیلی باشند.

مدیرعامل گروه بهمن در خصوص نوسازی ناوگان تجاری کشور گفت: برای این اتفاق باید اول اراده آن وجود داشته باشد. ناوگان حمل و نقل رگ های اقتصاد کشور هستند و دولت باید در وهله اول اراده و سپس برنامه داشته باشد. در سالهای گذشته همیشه حرف های زیبا وجود داشته است و گاهی کارهای کوچکی هم شده است اما صحبت از 80 هزار دستگاه در سال است.

این مقام مسئول گروه بهمن اشاره کرد: از نظر ساخت و تولید ما آماده هستیم، اما حمل و نقل جاده ای ما در آینده باید تغییر کند و شکل فعلی آن که راننده-مالکی هست باید تغییر کند و به استانداردهایی برسد. ما هنوز خودروهایی داریم که 50 سال است بار حمل می کنند و هیچ فرقی بین این خودرو و یک خودروی نو چند میلیاردی در بارگیری نداریم. اینها باید تفاوت کنند. باید دولت سیستم بانکی را فعال کند و با ارائه تسهیلات برای تبدیل خودرو به متقاضیان نوسازی صورت بگیرد البته باید بخش حمل و نقل را به سمت شرکت ها و سیستمی شدن ببریم.

وی ادامه داد: امروز بحث حمل و نقل شهری را ببینید. اسنپ و تاکسی های اینترنتی حمل و نقل شهری را متحول کرده است و باید این بخش هم نوسازی و متحول شود. البته بخش زیادی از این اتفاق به شرایط کشور و ارتباطات بین المللی و تجارت بستگی دارد که امروز به خاطر تحریم ها بخش زیادی از سود حاصل از حمل و نقل در ایران به همسایگان می رسد. ارزش اسقاط خودرو باید مشخص شود و دولت باید تسهیلات مناسب بدهد.

علیمرادلو بیان کرد: در بخش صادرات مطالعاتی در بازارهای هدف انجام شده است ولی به خاطر محدودیت های کرونا کمی مسیرها کند شده است. اما با عراق و کشورهای حوزه مذاکراتی شده است. باید محصولی را برای آن بازار توسعه یابد و منطبق با تعاریف بازار هدف باشد. به همین دلیل مطالعاتی باید در بازارهای هدف با دقت انجام شود. ترجیح ما این است که با استفاده از فیدبک های بازار داخلی و اصلاحات دقیق وارد بازار جدید بشویم.

مدیرعامل گروه بهمن تصریح کرد: در بازارهای بین المللی رقیبانی سرسخت وجود دارند و به همین دلیل باید با دقت وارد این بازارهای شد و ما تاکید داریم که محصولاتمان بدون هیچ مشکل و منطبق بر نیاز بازارهای هدف به آن منطقه صادرات شود. به طور مثال کامیونتی که در بازار ایران است باید با بازار هدف که عراق باشد ، همسان سازی شود.

علی مرادلو گفت: پلتفرم اصلی تولید محصول در بهمن دیزل مربوط به ایسوزو است و نتیجه این همکاری هم رضایت مشتریان است. ما امیدواریم که این همکاری بین دو شرکت ادامه داشته باشد و اینها تاثیرات خود را در بخش های مختلف داشتند که افزایش کیفیت تولید در محصولات بهمن دیزل حاصل همکاری خوب با ایسوزو است.

مدیرعامل گروه بهمن در خصوص واردات خودروهای دست دوم از اروپا نیز گفت: ما مخالف هستیم این روش علمی نیست. امروز اگر کسی می تواند کامیون بخرد بیاید داخلی بخرد، اگر مشکل کیفیت است اصلاح می کنیم. آن چیزی که امروز نیاز نداریم در نوسازی ناوگان تجاری، خودروهای دست دوم است چون این کامیون ها مشکل اساسی را حل نمی کند و فقط مسکن است. مشکلات در بخش برنامه ریزی و وجود یا عدم وجود رونق اقتصادی است که باعث صادرات و واردات می شود. در بخش کامیونت ها این اتفاق افتاده است و شرکت ها شکل گرفته است . الان هر سال خودروهای فرسوده اضافه می شوند و سوال این است که ما باید برویم هر سال کامیون دست دوم بیاوریم؟ این روش در کل روش درستی نیست.

انتهای پیام/ 

سطح داخلی سازی محصول شیلر بهمن دیزل به 56 درصد رسید/ تداوم همکاری بهمن دیزل با ایسوزو

شرکت های خودروساز گروه بهمن برترین رتبه های خدمات فروش را به خود اختصاص دادند

توجه ویژه کروز به بخش پژوهش قابل تقدیر است

بازدید معاون امور صنایع و نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس از کارخانه بهمن موتور

همکاری شریک تجاری بهمن (Sokon) با Huawei برای تولید خودرو الکتریکی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی