پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

روابط عمومی ایران خودرو

ارتباطات هوشمند و پويا، ضرورت روابط عمومي سرآمد

روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباطي درون و برون سازماني، مسوولیت خطیری در برقراري، حفظ ارتباط مطلوب ميان اعضاي سازمان و تعامل سازنده با ذينفعان و به تعبيري جامعه دارد به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباطي درون و برون سازماني، مسوولیت خطیری در برقراري، حفظ […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباطي درون و برون سازماني، مسوولیت خطیری در برقراري، حفظ ارتباط مطلوب ميان اعضاي سازمان و تعامل سازنده با ذينفعان و به تعبيري جامعه دارد

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباطي درون و برون سازماني، مسوولیت خطیری در برقراري، حفظ ارتباط مطلوب ميان اعضاي سازمان و تعامل سازنده با ذينفعان و به تعبيري جامعه دارد؛ به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش اين تعاملات اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

روابط عمومي ها با ارتباطات خود، نقش پل ارتباطي ميان تصميم گيران سازمان و ذينفعان را بر عهده دارند. اطلاع رساني به موقع، شفاف سازي در خصوص اخبار و وقايع داخل و خارج سازمان، انتقال درخواست هاي جامعه مخاطب به مسوولان ذيربط و بالعكس از جمله وظايف مهم اين بخش از سازمان است.
امروزه ارتباطات علاوه بر استفاده از شيوه هاي نوين و به روز ارتباطي مي تواند همچون ويتريني براي بيرون سازمان و تكيه گاهي قابل اعتماد براي كاركنان داخل سازمان باشد. بیست و هفتم اردیبهشت‌ ماه روز جهانی روابط‌عمومی و ارتباطات، صرفا یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سرفصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنر كه آميزه آن با خلاقيت در جذب مخاطب و پيشبرد هر آن چه روابط عمومي امروزي، سكاندار آن است تاثيري شگرف دارد. زبان روابط عمومي، به عنوان زبان گويا و زبان ارتباط با افراد و مخاطبان شناخته مي شود، پس هر چه بهتر اين زبان را بشناسيم با محيط پيرامون خود بيش تر و كاربردي تر ارتباط برقراركنيم.

در سالیان اخیر با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی، هر شهروند به یک خبرنگار، نویسنده یا حتی اگر با وسعت نظر بیش تر نگاه کنیم، به یک رسانه تبدیل شده است. با رسانه های جدید و ظهور ابزارهایی چون هنر دیجیتال و واقعیت مجازی، تولید محتوا و نشر آن به وفور و خیلی سریع انجام مي شود و بدین ترتیب هر کسی در هر جای دنیا می تواند صاحب یک رسانه باشد، در آن اثری از خود باقی گذاشته و یا حتی جریان و حرکتی نو را خلق کند و مخاطبان مختلف با زبان ها و فرهنگ های متفاوت را با خود همراه سازد. با اين رويكرد در هر لحظه جاي مخاطب و منبع خبر عوض مي‌شود و سيال بودن فضاي رسانه قالب دادن و جهت‌دهي به آن را با دشواري مواجه مي‌سازد. از بین رفتن فاصله مکانی و افزایش بی‌سابقه توان انسان‌ها برای مبادله و مراوده با یکدیگر، فرایند هویت‌یابی جمعی افراد را دگرگون کرده و اين مهم از اقتضائات رسانه‌اي بودن اين فضاست. این تحولات اگرچه مایه ‌افزایش ارتباط افراد با فضاهای رسانه‌ای بوده، ولي کار رسانه‌ها و كانال هاي ارتباطي رسمي را دشوارترکرده است. چرا که با مشارکت مستقیم شهروندان در امور رسانه‌ای، تغییر سلایق و ذائقه‌های ایشان شتاب بیش تری مي يابد و هر رسانه‌ای ناچار است، خود را با گام‌های سریع آن هم‌قدم کند. پیمودن این مسیر، نیاز مبرمی به نوآوری و خلاقیت روزافزون و ارتباط مستقیم رسانه‌های حرفه‌ای با شکل‌های مردمی رسانه دارد كه هرگز نبايد از نگاه تيزبين اصحاب رسانه و كاركنان روابط عمومي مغفول بماند.

بي ترديد ارتباطات در عصر نوين با پيدايش رسانه ديجيتال و تاثير گذاري بر شبكه سازي مجازي توانسته، قله هاي نويني را در دنياي ارتباطات فتح كند و بر نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه اي، علمی و الکترونیکی،‌ تاكيد دارد. از اين رو آشنايي با اقتضائات روز و هم گامي با آن و به روز رساني اطلاعات كاركنان و آموزش آن ها از اولويت هايي است كه بايد بدان توجه داشت. استفاده از ظرفيت كاركنان روابط عمومي براي انتقال و دريافت اطلاعات به مشتريان و تعامل بهتر و سريع تر در بستر كانال ها و شبكه هاي مجازي به همراه نظارت و استفاده از كارشناسان خبره هر حوزه مي تواند اثرگذاري دوچنداني داشته باشد.

این نوع نگاه به دنیای رسانه و ارتباطات امروز بدان معناست که مسیری پر چالش و دشواري پیش روی ماست، اما بی شک فرصت‌های تازه ای را نیز پدید خواهد آورد که باید آن‌ها را غنیمت شمرد و برای رسیدن به چشم اندازهای پيش رو به کار گرفت.

احد ميرزايي، مدير ارتباطات و امور بين الملل گروه صنعتي ايران خودرو

انتهای پیام/

آغاز تولید تارا اتوماتیک از تیرماه امسال/ کراس اوور ایران خودرو سال آینده به بازار می‌آید

تقدیر وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی از مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو

امکان تجهیز محصولات ایران خودرو به ردیاب فراهم شد

تولید انبوه موتور کم مصرف سه استوانه در دستور کار ایران‌ خودرو

اعلام آمادگی قطعه سازان برای همکاری با ایران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی