پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

خودروسازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو ندارند

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،  خودروسازان و قطعه‌سازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو نداشته و آن را موجب بهبود فضای رقابتی در بازار می‌دانند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه مشترک مدیرعامل ایران خودرو، مدیرعامل سایپا […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱ خرداد ۱۴۰۰

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،  خودروسازان و قطعه‌سازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو نداشته و آن را موجب بهبود فضای رقابتی در بازار می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه مشترک مدیرعامل ایران خودرو، مدیرعامل سایپا و دبیر انجمن قطعه سازان کشور به کمیسیون صنایع و معادن مجلس با موضوع قیمت گذاری خودرو خبر داد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نامه پیشنهاد شده به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، ایجاد شفافیت در بازار خودرو، خروج از شرایط انحصار و ایجاد رقابت، قیمت خودروهای عمومی یعنی خودروهایی که عموم مردم چه در بخش کم درآمد و چه با درآمد متوسط جامعه از آنها استفاده می‌کنند، با فرمول بهای تمام شده و در نظر گرفتن حداقل ۵ درصد سود محاسبه و به بازار عرضه شود.

وی اضافه کرد: در این نامه آمده، خودروهای اختصاصی که همان خودروهای اختصاصی یا لوکس تولید داخل بوده و مشابه خارجی هم در جامعه دارند و خودروهای نسبتاً گران محسوب شده و دارای مشتریان خاص هم هستند، براساس پیشنهاد هیئت مدیره شرکت‌ها و تایید و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت‌گذاری شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نامه تصریح شده که خودروسازان و قطعه‌سازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو نداشته و آن را موجب بهبود فضای رقابتی در بازار می‌دانند.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

آزادسازی واردات خودرو،راهکاری برای ایجاد تعادل در بازار خودرو

مجلس با رویکرد حمایتی برای رفع مشکل قطعه سازان کوتاهی نخواهد کرد

پژو پارس کارکرده در بازار چه قیمتی است؟/ قیمت خودروهای کارکرده کمتر 150 میلیون تومان

تورم 57 درصدی باید در قرارداد با قطعه سازان منعکس شود

برگ سبز خودرو سند عادی است نه رسمی!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی