پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وام_خرید_خودرو

وام خودرو برای چند هزار نفر و با چه مدارکی؟

ضوابط اجرایی پرداخت تسهیلات در حالی اعلام شده و از امروز شروع می‌شود که بانک مرکزی قصد دارد برای تسهیلات خودرو، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع تخصیص دهد که این اعتبارات فقط نیاز ۶۰ هزار متقاضی را پوشش می‌دهد. به نقل از اقتصادنیوز، آنگونه که منابع آگاه در صنعت خودرو کشور کسب اطلاع  داده […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۴

ضوابط اجرایی پرداخت تسهیلات در حالی اعلام شده و از امروز شروع می‌شود که بانک مرکزی قصد دارد برای تسهیلات خودرو، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع تخصیص دهد که این اعتبارات فقط نیاز ۶۰ هزار متقاضی را پوشش می‌دهد.

به نقل از اقتصادنیوز، آنگونه که منابع آگاه در صنعت خودرو کشور کسب اطلاع  داده اند بانک مرکزی قرار است 900 میلیارد تومان به ایران خودرو و 600 میلیارد تومان به سایپا تسهیلات ارائه دهد که 34 هزار دستگاه خودرو از سوی ایران‌خودرو و26 هزار دستگاه از سوی سایپا ارائه خواهد شد.

بر این اساس با ثبت‌نام 60 هزار نفر در این طرح، به طور موقت از نام نویسی جدید جلوگیری به عمل خواهد آمد تا اینکه با تامین اعتبار ثبت‌نام های جدید آغاز شود.

این گزارش حاکی از آن است که دو شرکت خودروساز برای یکصد تا دویست هزار دستگاه خودرو که نیاز به 5 هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد، برنامه ریزی کرده‌اند.

بروز رسانی: توقف پرداخت وام خودرو با اتمام سقف فروش ۱۱۰هزار خودرو

مدارک مورد نیاز

به نقل از تسنیم، فرد متقاضی دریافت وام 25 میلیون تومانی از محصولات ایران خودرو و سایپا اول باید به یکی از نمایندگی‌های فروش این شرکت ها مراجعه و کپی شناسنامه و کارت ملی خود و ضامن  صاحب چک را ارائه کند . البته فرد متقاضی و صاحب چک باید پیش از مراجعه به نمایندگی‌ها گواهی امضاء محضری را دریافت کرده باشند.

دیگر موارد مورد نیاز برای دریافت وام 25 میلیون تومانی خودرو پرینت حساب جاری صادرکننده چک است. متقاضی پس از تحویل این مدارک باید منتظر اعتبار سنجی آنها از بانک مرکزی باشد. پس از استعلام شرکت خودروساز با ارسال یک پیامک به متقاضی اعلام می کند که آیا حائز دریافت وام هستید یا خیر .

فرد متقاضی بعد از دریافت تأیید استعلام مدارک خود به نمایندگی های فروش مراجعه کرده و با پیش پرداخت، خرید خود را انجام می دهد، شرکت خودروساز هم ظرف یک ماه خودرو را تحویل مشتری می دهد.

مشکل پیش بینی نشده برای متقاضیان وام 25 میلیون تومان

ثبت‌نام برای فروش خودرو با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی از صبح امروز در نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز آغاز شد. مردم بیشتر سؤال‌کننده در مورد شرایط خرید هستند تا خریدار.

به نقل از فارس، در طرحی که امروز برای فروش خودرو با پرداخت 80 درصد ارزش خودرو به صورت وام بانکی با سود 16 درصد اجرایی شده، مردم می‌توانند نسبت به خرید 26 مدل خودروی سواری، 18 مدل وانت و یا 14 مدل تراکتور اقدام کنند.

بررسی وضعیت مراجعه مردم به نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز نشان می‌دهد که بیشتر برای پی بردن به جزئیات شرایط فروش خودرو و تحویل آن کنجکاو هستند و فعلاً در این مورد پرس و جو می‌کنند، تا اقدام برای خرید.

علی مرادی، یکی از مراجعه‌کنندگان برای خرید خودرو به خبرنگار فارس گفت: برای خرید خودرو باید چند فقره چک ارائه کنیم که تهیه این چک‌ها کار سختی است و کسی حاضر نیست این تعداد چک را به ما بدهد.

مسعود عظیمی، یکی دیگر از مراجعه کنندگان نیز می‌گوید: فکر می‌کردم قرار است خودرو با اقساط 7 ساله عرضه شود ولی امروز که به نمایندگی مراجعه کردم متوجه شدم که این دوره بیشتر از 4 سال نیست.

مونا میرکاظمی یکی دیگر از افرادی است که در حال سوال پرسیدن از کارشناسان یک نمایندگی فروش خودرو است، وی می‌گوید بهتر بود قیمت خودروها کمی کاهش می‌یافت و به اندازه‌ سود وام، از قیمت خودرو کم می‌کردند تا خرید نقدی می‌کردیم و نیازی به ارائه چک و ضمانت نبود.

طبق اعلام شرکت‌های خودروساز، متقاضیان برای خرید خودرو باید علاوه بر کپی شناسنامه و کارت ملی، تأییدیه بانکی برای برخورداری از تسهیلات را تهیه کنند و بسته به وضعیت فروش خودرو و شرایط آن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر این اساس، مشتریان ابتدا اعتبارسنجی می‌شوند و پس از آن با هر کد ملی امکان خرید یک دستگاه خودرو را خواهند داشت.

به گفته معاون فروش ایران‌ خودرو، در فروش خودرو با وام بانکی، متقاضیان باید 20 درصد مبلغ خودرو را به صورت نقدی به حساب شرکت خودروساز از طریق واریز اینترنتی در نمایندگی‌ها پرداخت کنند و 80 درصد بقیه مبلغ خودرو تا سقف 25 میلیون تومان در دوره یک ساله، دو ساله، سه ساله یا چهار ساله قابل پرداخت است.

این در حالی است که دولت در ابتدا از دوره هفت ساله بازپرداخت وام خودرو خبر داد و چند روز پس از آن اعلام شد که بانک‌ها فقط تا چهار سال پرداخت وام را تضمین می‌کنند و خودروسازان می‌توانند این مدت را تا 7 سال افزایش دهند، اما در نهایت شرکت ایران‌ خودرو این دوره را به همان چهار سال محدود کرده است.

شرکت ساپیا نیز محصولاتش را در دوره های یک، دو، سه و چهار ساله عرضه می‌کند.

در خرید اقساطی خودرو مشتریان می‌توانند با انتخاب دوره سه ماهه، چهار ماهه یا شش ماهه برای پرداخت اقساط خود به نمایندگی‌های فروش خودرو چک بانکی ارائه کنند.

کوتاه‌ترین زمان تحویل محصولات ایران‌ خودرو در این طرح با فروش فوری، 30 روز پیش‌بینی شده است.

جدول وام خودرو بر اساس نوع و قسط

تمام اخبار مربوط به وام خودرو

برچسب‌ها : وام خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی