پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رکوردی دیگر به نام سایپا به ثبت رسید

طبق آمارهای اعلامی طی ۲ ماهه اخیر، گروه خودروسازی سایپا در جایگاه اول خودروسازان کشور در حوزه تولید قرار گرفته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو براساس آمار تولید رسمی وزارت صمت، گروه سایپا از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، ۶۶ هزار و ۶۹۴ خودرو تولید کرده و توانسته است نسبت به […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

طبق آمارهای اعلامی طی ۲ ماهه اخیر، گروه خودروسازی سایپا در جایگاه اول خودروسازان کشور در حوزه تولید قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

براساس آمار تولید رسمی وزارت صمت، گروه سایپا از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه، ۶۶ هزار و ۶۹۴ خودرو تولید کرده و توانسته است نسبت به بازه مشابه در سال ۱۳۹۹، بیش از ۲۴ درصد رشد داشته باشد. این خودروساز در اردیبهشت ماه، ۳۲ هزار و ۹۷۷ دستگاه خودروی سواری تولید کرده و توانسته است تیراژ تولید پیکاپ و وانت را به ۴ هزار و ۶۶۶ دستگاه برساند. همچنین در مجموعه گروه سایپا، ۵۳ دستگاه خودروی کار و تجاری سنگین هم در ماه گذشته تولید و مونتاژ شده است.

آمار کلی نشان می دهد که سایپا در اردیبهشت ماه، ۵۳ هزار و ۶۷۲ دستگاه خودرو در کلاس های مختلف تولید کرده است.

طی دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ سایپا ۵۸ هزار و ۵۲۳ دستگاه محصول سواری تولید کرده و نسبت به بازار مشابه سال گذشته، ۲۴.۱ درصد رشد داشته است.

همچنین در زمینه تولید وانت آمار ۸ هزار و ۱۰۷ دستگاهی را به خود اختصاص داده و ۲۵.۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است. از ابتدای سال ۱۴۰۰ هم ۶۴ دستگاه خودروی کار و تجاری سنگین در سایپا تولید شده و این اتفاق سبب شده است رشد تولید ۲۸ درصدی برای این کلاس فنی در مجموعه خودروسازی سایپا ثبت گردد.

با توجه به گزارش وزارت صمت، سایپا با تولید ۷۲۵ دستگاه خودروی بیش‌تر نسبت به گروه صنعتی ایران خودرو در صدر جدول بزرگ ترین خودروسازان کشور قرار گرفته است و برخلاف بسیاری از شرکت های خودروسازی، در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ رشد تولید داشته باشد.

همچنین یکی دیگر از نکات قابل توجه در آمار تولید منتشرشده، تأثیر فعالیت گروه سایپا در ثبت رشد تولید در کشور است.

رشد تولید در مجموعه سایپا باعث شده است بخش قابل توجهی از افت تولید سایر خودروسازان در آمار کلی وزارت صمت به چشم نیاید و در نهایت، یکی از عوامل اصلی رشد تولید ۱۱.۲ درصدی خودرو در کشور شده است.

انتهای پیام\

اولین قرعه‌کشی ۴ محصول طرح فروش فوق العاده سایپا در سال ۱۴۰۰ انجام شد/ اسامی منتخبين فردا، یکشنبه اعلام می‌شود

آمار تولید خودروسازان تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰| تولید یک هزار و ۳۹۲ دستگاه شاهین توسط سایپا

افتتاح و راه‌اندازی اولين بازارچه قطعات يدكی کشور توسط گروه سایپا

حرکت سایپا به سوی تولید خودروهای باکیفیت قابل تحسین است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی