پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پلاک گذرموقت

خودروهای گذر موقت فاقد اعتبار توقیف می شوند

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا از توقیف خودروهایی که دارای پلاک گذر موقت فاقد اعتبار هستند خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ محمدعلی زارع معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا درباره تردد غیرمجاز برخی خودرو‌های گذرموقت گفت: برابر ضوابط و مقررات تعیین شده، خودرو‌های گذرموقت پس از اخذ مجوز از گمرک […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا از توقیف خودروهایی که دارای پلاک گذر موقت فاقد اعتبار هستند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ محمدعلی زارع معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا درباره تردد غیرمجاز برخی خودرو‌های گذرموقت گفت: برابر ضوابط و مقررات تعیین شده، خودرو‌های گذرموقت پس از اخذ مجوز از گمرک و همچنین خودرو‌های مناطق آزاد پس از هماهنگی با گمرک و سازمان منطقه آزاد مربوطه جهت تردد در خارج از مناطق آزاد، پلاک گذرموقت دریافت می‌کند که دارای تاریخ اعتبار است.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا اظهار کرد: دارندگان این گونه خودرو‌ها موظفند قبل از اتمام مهلت تعیین شده به نزدیک‌ترین واحد شماره گذاری مرز خروجی مراجعه کنند و پس از فک پلاک و ابطال اسناد شماره گذاری از طریق گمرک، از کشور خارج شوند و خودرو‌های مناطق آزاد پس از پایان مهلت تعیین شده، به منطقه آزاد مربوطه خود مراجعه کند.

سرهنگ زارع بیان داشت: برابر قوانین و مقررات، چنانچه خودرویی پس از مهلت تعیین شده از کشور خارج نشود یا به منطقه آزاد مربوطه برنگردد، مشمول کالای قاچاق و مشخصات آن به پلیس امنیت اقتصادی ناجا اعلام می‌شود و چنانچه در معابر تردد کند در صورت مشاهده بلافاصله توقیف و اقدامات قانونی در خصوص آن‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: ممکن است تعدادی از این خودرو‌ها بنا به دلایلی از کشور خارج نشده باشند، که لازم است جهت پیش بینی و پیشگیری از چنین تخلفاتی، برابر قانون امور گمرکی در هنگام ورود نسبت به اخذ تضامین لازم و موثر اقدام گردد تا مالکان خودرو‌های موصوف مجبور شوند به گمرک مراجعه نمایند.

سرهنگ زارع بیان داشت: درخواست و پیشنهاد پلیس به مسئولان محترم گمرک این است که برای اصلاح قوانین و اخذ وثیقه و افزایش تضامین بیشتر و مطمئن تری که اثربخشی لازم را داشته باشد اقدام کنند، تا شاهد چنین تخلفاتی از سوی برخی افراد نباشیم.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا افزود: خرید و فروش خودرو‌های گذر موقت ممنوع است و توصیه پلیس به هموطنان عزیز خودداری از خرید خودرو‌های گذر موقت است، چرا که خودرو‌های دارای پلاک گذرموقت، شماره گذاری دائمی نمی‌شود و پس از پایان مدت تعیین شده می‌بایست از کشور خارج شود.

وی در پایان اظهار داشت: ممکن است افرادی سودجو و فرصت طلب در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ خرید و فروش خودرو‌های موقت اقدام نمایند، که لازم است مردم عزیز در دام فریب این افراد متخلف گرفتار نشوند.

انتهای پیام \ منبع: صدا و سیما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی