پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

واردات خودرو یکی از راهکارهای تنظیم بازار است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: زمانی که محور سیاست‌گذاری تنظیم بازار باشد ممکن است واردات یکی از راهکارهای باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو لطف اله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ضرورت تعیین سیاستی واحد در صنعت خودروسازی، گفت: برای رفع مشکلات این حوزه باید به سیاستی […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: زمانی که محور سیاست‌گذاری تنظیم بازار باشد ممکن است واردات یکی از راهکارهای باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

لطف اله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ضرورت تعیین سیاستی واحد در صنعت خودروسازی، گفت: برای رفع مشکلات این حوزه باید به سیاستی واحد برسیم به این معناکه در این راهکار نظر تولیدکننده، مصرف‌کننده، مجلس و دولت اعمال شود زیرا مادامیکه به سیاست مشخصی نرسیم قانون اجرایی نخواهد شد و مردم متضرر می‌شوند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با گلایه از عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات کمیسیون صنایع و معادن با دستورکار بررسی قیمت خودرو، افزود: پس از طرح این گلایه وزیر صمت قول داد، در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با موضوع قیمت‌گذاری خودرو و سایر مشکلات این حوزه حاضر شود تا راهکارهای موردنظر احصا شود.

وی مشکلات موجود در صنعت خودرو را پیچیده ارزیابی کرد و ادامه داد: در جلسات مختلفی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور خودروسازان، قطعه‌سازان و…. با دستورکار بررسی مشکلات صنعت خودروسازی برگزار شد، نکات مناسبی مطرح شد و پیش بینی می‌شود، بتوانیم به سیاست واحدی رسیده و آن را اجرایی کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تنظیم بازار را اصلی‌ترین محور مربوط به سیاست‌گذاری صنعت خودرو دانست و افزود: تعیین نقش شورای رقابت، فرمول قیمت‌گذاری خودروهای عمومی و خاص، توانایی مالی مصرف کننده، کیفیت و… از جمله سایر مواردی است که باید در سیاست‌گذاری مذکور تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واردات یکی دیگر از راهکارهای ساماندهی صنعت خودرو است، تصریح کرد: زمانی که محور سیاست‌گذاری تنظیم بازار باشد ممکن است واردات یکی از راهکارهای باشد.

سیاه‌کلی درباره توانایی شرکت‌های خودروسازی نسبت به تامین نیاز بازار، گفت: هرچند این شرکت‌ها ادعا می‌کنند در صورت حمایت می‌توانند تا یک میلیون و 600 هزار دستگاه تولید کنند اما نیاز بازار بیش از این تعداد است.

انتهای پیام \ منبع: خانه ملت

افت ۵۰ درصدی خرید و فروش خودرو | انتخابات و مذاکرات بین المللی عامل رکود در بازار خودرو

حکم فرمانی رکود در بازار خودرو

مشکلات صنعت خودرو ساختاری است

خودروسازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو ندارند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی