پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف با عابر

۲۸ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران به عابرین پیاده اختصاص دارد

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: متاسفانه با تصادفاتی مواجه هستیم که می‌بینیم این تصادفات در جا‌هایی روی می‌دهند که ما انتظار حضور عابرین پیاده را نداریم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: بررسی آمار‌ تصادفات حاکی از آن است که ۲۸ […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۸ تیر ۱۴۰۰

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: متاسفانه با تصادفاتی مواجه هستیم که می‌بینیم این تصادفات در جا‌هایی روی می‌دهند که ما انتظار حضور عابرین پیاده را نداریم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: بررسی آمار‌ تصادفات حاکی از آن است که ۲۸ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در حال حاضر به عابرین پیاده اختصاص دارد که این نشان دهنده یک عدد حائز اهمیت است.

وی گفت: متاسفانه با تصادفاتی مواجه هستیم که می‌بینیم این تصادفات در جا‌هایی روی می‌دهند که ما انتظار حضور عابرین پیاده را نداریم.

جوانبخت افزود: متاسفانه ۵۸ درصد تصادفات ما در شهر تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد جایی که عابر اصلا نباید تردد داشته باشد و اینکه اصلا این تصادف نباید روی می‌داده است و این نشان دهنده آن است که عابرین پیاده ما عابرین پیاده بی دقتی هستند و از محل‌های امن برای عبور خود استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: رانندگان در بزرگراه‌ها انتظار حضور عابرین پیاده را ندارند و وقتی با یک عابر پیاده مواجه می‌شوند دیگر فرصتی برای واکنش مناسب ندارند و احتمال وقوع تصادف بالا می‌رود.

وی اضافه کرد: بررسی ساعات وقوع تصادف نشان می‌دهد که اولویت اول تصادفات با عابرین بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ است و در واقع، چون تردد زیاد عابرین را در این ساعت از روز داریم با این تصادفات بیشتر در این ساعات مواجه هستیم.

سرهنگ جوانبخت اظهار کرد: در بحث تصادفات عابر پیاده مناطق ۵ تهران با ۱۷ درصد منطقه ۱۵ با ۱۳ درصد و مناطق ۱۸ و ۲۶ و ۲۳ با ۸ درصد در جایگاه سوم قرار دارند که بیشترین درصد فوتی عابرین پیاده را شامل می‌شوند، عابرین پیاده در همه جای شهر تهران تردد می‌کنند، ولی عابرین باهوش تری هم هستند که از محل‌ها و مسیر‌های امن عبور می‌کنند و از پل‌های عابر پیاده تردد می‌کنند.

انتهای پیام \

رفتار صحیح در رانندگی و رعایت قوانین سبب کاهش حجم ترافیک می شود

رانندگان پر خطر تهرانی را بشناسید

عدم روشنایی معابر، عامل اصلی 22 درصد تصادفات پایتخت

پیست اتومبیل‌رانی در باند فرودگاه قلعه مرغی احداث می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی