پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازی

عدم نظارت و قیمت تمام شده پایین ۲ عامل اصلی جذابیت کالا بی کیفیت!

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور بیان کرد: زمانی که کالایی زیر زمینی تولید می‌شود نظارتی روی کنترل کیفی آن وجود ندارد و به دلیل اینکه هزینه تمام شده آن کم است، مورد استقبال قرار می‌گیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمدرضا رعنایی عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۱ تیر ۱۴۰۰

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور بیان کرد: زمانی که کالایی زیر زمینی تولید می‌شود نظارتی روی کنترل کیفی آن وجود ندارد و به دلیل اینکه هزینه تمام شده آن کم است، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمدرضا رعنایی عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور با اشاره به تولید قطعات خودرو و رعایت استانداردهای لازم در ساخت آنها، گفت: قطعات اصلی که در کارخانه ساخته می شوند کاملا استاندارد هستند. در ساخت قطعات خودرو در کارخانه از متریال استاندارد استفاده می شود و عوامل مختلفی باعث افزایش هزینه تمام شده آنها می شود، اما از آنجایی که بسیاری از افراد به دنبال قطعات ارزان تر هستند، تولید قطعات تقلبی نیز بیشتر از قطعات کارخانه ای است و از این رو این قطعات را بیشتر در بازار می بینیم.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور هزینه های مختلفی را عامل افزایش هزینه تمام شده قطعات خودرو دانست و بیان کرد: هزینه هایی که باعث افزایش قیمت قطعات اصل می شود شامل سخت گیری در نظارت کنترل کیفی، متریال استفاده شده، هزینه آب، برق، گاز، حقوق کارگران، افزایش حق بیمه و موارد بسیار دیگری است که باعث می شود 40 درصد به هزینه تمام شده کالا اضافه کند.

رعنایی گفت: زمانی که کالایی زیر زمینی تولید می شود نظارتی روی کنترل کیفی آن وجود ندارد و متریال استاندارد در آن استفاده نمی شود اما به دلیل اینکه هزینه تمام شده آن کم است، مورد استقبال قرار می گیرد؛ در مقابل در بازار به دلیل عدم نظارت و عدم تشخیص اصل یا غیر اصل بودن کالا، این کالا راحت تر به فروش می رود و حتی دیده شده برخی جنس تقلبی را جای جنس اصل می فروشند.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور با اشاره به بیشترین میزان آمار قطعات تقلبی در بازار، بیان کرد: بیشترین قطعات تقلبی در بازار شامل لنت ترمز، جلوبندی، لوازم موتوری و سنسورها هستند که هم قطعات تقلبی داخلی و هم قطعات تقلبی وارداتی دارند.

رعنایی در خصوص بیشترین میزان قطعات تقلبی وارداتی، گفت: بیشترین قطعات تقلبی وارداتی در بازار مثل لوازم الکترونیک خودرو و سنسورهاست و همچنین برخی از قطعات خودروهای تجاری را شامل می شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور با تاکید بر اینکه با دستیابی به توانمندی کامل و رقابت پذیری در تولید ضمن اینکه امکان رقابت با کالا‌های وارداتی در داخل فراهم خواهد شد چه بسا که منجر به صادرات و توسعه بازار‌های صادراتی شود، گفت: باید سازو کار تولید در صنعت خودرو به نحوی برنامه ریزی شود که از قطعه سازان و خودروسازان در پساتحریم حمایت شود تا سرمایه گذاری‌ها نابود نشود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی